انتشار نسخه نهایی قانون نحوه گزارش داده‌های نانومواد بر اساس TSCA توسط EPA

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA)، به عنوان بخشی از اقدامات خود برای تضمین اینکه بتواند از مواد نانومقیاس تجاری شده شناخت جامعی پیدا کند، نسخه نهایی مقرراتی را منتشر کرده‌است.

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA)، به عنوان بخشی از اقدامات خود برای تضمین اینکه بتواند از مواد نانومقیاس تجاری شده شناخت جامعی پیدا کند، نسخه نهایی مقرراتی را منتشر کرده‌است که به موجب آن، داده های مرتبط با مواجهه، ‌سلامت و ایمنی مواد شیمیایی نانومقیاس تجاری شده باید گزارش، ثبت و نگهداری شوند. این مقررات بر اساس اختیار داده شده به EPA در بخش ۸a از قانون کنترل مواد سمی (TSCA) تصویب شده است.
براساس این قانون، شرکت هایی که برخی از مواد شیمیایی خاص تجاری شده را در مقیاس نانو تولید، فرآوری و یا وارد می کنند، ملزم هستند اطلاعات زیر را به EPA اعلام کنند:
• ماهیت شیمیایی
• حجم تولید
• روش های تولید
• اطلاعات فرآوری، مصرف، مواجهه و رهایش
• اطلاعات ایمنی و سلامت موجود
هدف EPA، تسهیل روش های جدید و در عین حال تضمین ایمنی مواد است. جمع آوری این اطلاعات به منظور تأیید زیان آور بودن نانومواد برای سلامت انسان و محیط¬زیست نمی‌باشد.
بر اساس اطلاعات گردآوری شده، EPA مشخص خواهد کرد که آیا تحت TSCA، اقدامات دیگری از جمله جمع آوری اطلاعات بیشتر لازم است یا خیر.
سازمان EPA قبلاً این قانون را مطرح و نظرات دیگران را دریافت کرده است. افرادی که از سه سال پیش از تاریخ اجرای این قانون، مواد شیمیایی قابل گزارش دهی را تولید و یا فرآوری کرده اند، باید ظرف مدت یکسال از انتشار این قانون، گزارش خود را به EPA ارائه دهند.
سایر اطلاعات، شامل قانون نهایی و اطلاعات فنی در سایت EPA موجود است.