کنسرسیوم بین المللی فناوری به دنبال پیاد‌ه‌سازی طرح‌های ترویجی

یک بنیاد خیریه در انگلستان به بررسی اثرات اقدامات خود در ترویج فناوری‌ نانو طی سال ۲۰۱۶ پرداخته است. این بنیاد از سال ۲۰۱۵ برنامه‌های حمایتی به منظور توسعه فناوری‌ نانو داشته است. این بنیاد از یک کنسرسیوم موسوم به ICoN برای پیاده‌سازی برنامه‌های خود استفاده کرده است.

کنسرسیوم بین المللی فناوری‌ نانو (ICoN) به رهبری دانشگاه ساوتمپتون اقدام به انجام پروژه‌ای با عنوان «Making an impact» کرده است. این پروژه با حمایت بنیاد لیودس رجیستر (LRF) انجام شد. LRF یک بنیاد خیریه است که به توسعه آموزش و تحقیقات و مشارکت عمومی می‌پردازد. این پروژه به بررسی اثراتی که این بنیاد در صورت تبدیل شدن به یکی از بنیادهای خیریه آموزشی و تحقیقاتی، می‌پردازد. در این پروژه به بررسی این اثرات در سال ۲۰۱۶ پرداخته می‌شود.
این کنسرسیوم حمایت مالی از این بنیاد دریافت کرده تا روی اثرات این موضوع تحقیق کند. در این پروژه موضوع تشکیل یک شبکه جهانی برای توسعه کاربردهای فناوری‌ نانو مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تمیس پرودروماکیس از گروه تحقیقات فناوری‌ نانو و نانوالکترونیک این کنسرسیوم می‌گوید: «حمایت بنیاد LRF نقش کلیدی در ماموریت ما دارد. این بنیاد بیش از ۲۵۰ سال است که به عنوان ترویج دهنده ایمنی در سراسر جهان شناخته می‌شود. بنیاد LRF یک کاتالیزور برای حمایت از تحقیقات و آموزش به منظور فایده بخشی در جامعه است. ما بسیار خوشحالیم که با این بنیاد همکاری داریم.»
به دنبال یک فراخوان که در آگوست سال ۲۰۱۴ ارائه شده، این بنیاد حمایت مالی ویژه‌ای به کنسرسیوم بین المللی فناوری‌ نانو در دانشگاه ساوتمپتون اعطا کرد تا با صرف ۳ میلیون دلار اهداف زیر را دنبال کند:
• توسعه قابلیت‌های جهانی در فناوری‌ نانو با ایجاد بسته‌های حمایت مالی از دانشجویان دوره دکتری
• ایجاد یک انجمن تحقیقاتی در حوزه فناوری‌ نانو
این کنسرسیوم یک کمیته مدیریت برنامه از افراد متخصص دانشگاهی و صنعتی ایجاد کرد تا بتواند در تصمیم‌سازی و مدیریت این پروژه کمک کند.
در سال ۲۰۱۵ این کنسرسیوم اولین فراخوان تحقیقاتی خود را در موضوعات پیش‌بینی شده در برنامه آینده‌اندیشی این بنیاد در حوزه فناوری‌ نانو، اعلام کرد. بعد از این فراخوان، ۲۷ پروپوزال از دانشگاه‌های سراسر جهان ارائه شده تا بعد از بررسی فنی روی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.
این کنسرسیوم اعلام کرد که ۱۰ پروپوزال از ۸ کشور استرالیا، آلمان، ژاپن، مالزی، سنگاپور، اسپانیا، آمریکا و بریتانیا تأیید شده‌اند.
فراخوان بعدی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ انجام شد و قرار است اولین کنفرانس مربوط به این پروژه‌ها در آوریل ۲۰۱۷ برگزار شود.