تمدید مهلت شرکت در مسابقه سنتز نانومواد مرجع

با توجه به درخواست‌‌های مکرر محققان و تایید کمیته استانداردسازی ستاد توسعه فناوری نانو، زمان شرکت در مسابقه سنتز نانومواد مرجع تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۶ تمدید شد.

با توجه به درخواست‌‌های مکرر محققان و تایید کمیته استانداردسازی ستاد توسعه فناوری نانو، زمان شرکت در مسابقه سنتز نانومواد مرجع تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۶ تمدید شد.

کمیته استانداردسازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با همکاری شرکت کیفیت گستر هوپاد، در راستای تحقق دستیابی به دانش و فناوری ساخت نانومواد مرجع در داخل کشور مسابقه سنتز نانومواد مرجع را برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این مسابقه شناسایی محققین، متخصصین و توانمندی‌های موجود در کشور در زمینه تولید نانومواد مرجع است.

این نانومواد باید به صورت سوسپانسیون‌های پایدار و همگن حاوی نانوذرات معین (نانوذرات کروی سیلیکا، طلا و پلی استایرن) با توزیع اندازه ذرات باریک و کنترل شده در محلول آبی با عدم قطعیت اندازه‌گیری حداکثر ۵± نانومتر سنتز شوند. سوسپانسیون حاوی نانوذرات سنتز شده باید همگن و در بازه زمانی حداقل شش ماه، پایدار باشد.

به سه نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقه که بهترین نتایج را ارائه کرده باشند، به هریک پنج سکه بهار آزادی اعطا می‌گردد. همچنین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از افراد برگزیده در راستای صحه‌گذاری، تولید و تجاری‌سازی نانومواد مرجع ساخته شده، حمایت‌های ویژه خواهد کرد. قابل ذکر است مهلت شرکت در مسابقه که پیش از این پایان بهمن‌ماه بود، تا ۳۰ فروردین‌ماه ۹۶ تمدید شده است.

دبیرخانه مسابقه از تمامی اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، محققین، متخصصین و تولیدکنندگان در حوزه سنتز نانومواد در سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل می‌آورد.

علاقمندان به شرکت مسابقه جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی دبیرخانه مسابقه مراجعه، یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۲۶۵۳۲۸۹، ۰۹۱۲۷۹۰۱۵۲۹ و ایمیل info@houpad.com تماس حاصل نمایند.