فیلمی‌کوتاه درباره نانوحسگرهای تشخیص طبی، برنده رقابت نانوفیلم

پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا (NNI) اقدام به برگزاری رقابتی با نام نانوفیلم کرده است که فیلم‌های کوتاهی درباره پروژه‌های فناوری‌ نانو برای شرکت در این رقابت ارسال شده است. فیلم‌کوتاهی مربوط به ساخت نانوحسگر برای تشخیص دیابت به عنوان برنده این رقابت‌ها معرفی شده است.

دو تن از دانشجویان دانشگاه کارولینای شمالی موفق به دریافت جایزه نانوفیلم (“Nano Film” video contest) شدند. نانوفیلم نام رقابتی است که پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا راه‌اندازی کرده است.
مابه، دانشجوی دوره دکتری علم‌ نانو، به همراه شاد، دانشجوی رشته زیست‌شناسی، اقدام به ساخت یک ویدئو درباره تحقیقات مابه کرده‌اند. این پروژه روی ساخت زیست‌حسگرهای قابل حمل مورد استفاده در تشخیص بیماری‌ها متمرکز است.
در حال حاضر چنین تجهیزاتی بسیار حجیم، بزرگ و گرانقیمت هستند. حسگرهای کوچک و قابل حمل می‌توانند هزینه ساخت چنین ادواتی را کاهش داده و دور ریز مواد را به حداقل رسانند؛ نتیجه با سرعت بیشتری به دست خواهد آمد.
مابه در این ویدئو می‌گوید: «رویای ما این است که این حسگر را برای بیمارانی بسازیم که از مشکل دیابت رنج می‌برند؛ کسانی که به صورت مستمر باید میزان قند خون خود را اندازه‌گیری کنند. این حسگر می‌تواند زندگی آنها را تغییر دهد.»
نانوفیلم نام پروژه‌ای است که پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا (NNI) راه‌اندازی کرده است. این پروژه از حمایت اداره هماهنگی ملی فناوری نانو (NNCO) برخوردار است.
دانشجویانی از دانشگاه‌های آمریکا فیلم‌های خود را برای این رقابت ارسال کرده‌اند. آنها این ویدئو‌ها را روی NanoTube که کانال رسمی NNI در یوتیوب است، بارگزاری کرده‌اند تا مردم به آنها رای دهند.
سه ویدئویی که بالاترین آراء را به خود اختصاص داده است، توسط NNI به هیئت داوران داده ‌شد تا اعضای آن یکی از این ویدئوها را به عنوان برنده رقابت انتخاب کنند. ویدئوی مربوط به مابه و شاد به عنوان برنده انتخاب شد.