رونمایی از تلویزیون مجهز به فیلم حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم

شرکت نانوکو تلویزیون فیلیپس را که در آن از فناوری نقاط کوانتومی این شرکت استفاده شده است را در نمایشگاه CES2017 لاس و گاس به نمایش گذاشته است. در این تلویزیون فیلم حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم موسوم به CFQD به کار گرفته شده است.

نانوکو (Nanoco) تلویزیون شرکت فیلیپس را در نمایشگاه لاس‌وگاس به نمایش گذاشت. این تلویزیون با فناوری ۴K ساخته شده است. شرکت نانوکو فناوری موسوم به CFQD دارد که در واقع فیلم لایه نازکی حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است. این فناوری توسط شرکت واه هانگ ابداع شده است.
مایکل الدمن، مدیرعامل شرکت نانوکو، می‌گوید: «ما از همکاری با واه هانگ برای ایجاد فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی موسوم به CFQD بسیار خرسندیم؛ فیلم‌هایی که در تلویزیون شرکت فیلیپس به کار گرفته شده است. نقاط کوانتومی عاری از کادمیم به مشتریان این امکان را می‌دهد تا نسل جدیدی از تلویزیون‌ها را با کارایی انرژی بالایی داشته باشند. چنین فناوری برای یک شرکت پیشرو در جهان بسیار مهم است.»
واه هانگ یکی از شرکت‌های بزرگ پوشش‌های نوری در جهان است که برای شرکت‌های تولید کننده نمایشگر محصولاتی تولید می‌کند. این شرکت در تایوان قرار دارد و از ۵ تولیدکننده در چین، مالزی و اندونزی سفارش گرفته است. شهرت این شرکت به دلیل کیفیت بالای محصولات و همچنین ارتباط بسیار خوب با مشتریان است. فیلم‌هایی که این شرکت تولید می‌کند، تنوع فناورانه مختلفی دارد.
نانوکو نیز یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی در جهان است که برای صنعت نمایشگر نقاط کوانتومی تولید می‌کند. این شرکت از فناوری تولید انبوه نقاط کوانتومی عاری از کادمیم برخوردار است که قابلیت استفاده در نمایشگرهای LCD، سامانه‌های روشنایی، پیل خورشیدی و بخش سلامت را دارد.
این شرکت در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و لیسانس تولید و فروش محصولات خود را به صورت غیرانحصاری به شرکت‌هایی نظیر دوکمیکال و مِرک داده است. دفتر مرکزی این شرکت در منچستر است و در آمریکا نیز شعبه دارد.