دو جایزه برای دستاوردهای فناوری‌ نانو در پزشکی و زیست‌شناسی

مؤسسه بین المللی فناوری‌ نانو در دانشگاه نورث‌وسترن برای شناسایی دستاوردهای مهم در بخش کاربرد فناوری‌ نانو در زیست‌شناسی و پزشکی، دو جایزه ۲۵۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ دلاری در نظر گرفته است. طرح‌های برتر در این حوزه توسط یک کمیته داوری بررسی شده و در ماه سپتامبر سال جاری میلادی برندگان اعلام می‌شوند.

مؤسسه فناوری‌ نانو دانشگاه نورث‌وسترن در حال پذیرش نامزدهایی برای دو جایزه بین المللی است: جایزه اولی مربوط به Kabiller Prize با ۲۵۰ هزار دلار و رقابت دوم مربوط به Kabiller Young Investigator Award با ۱۰ هزار دلار ارزش. هر دوی این جوایز در بخش علم‌ نانو و نانوپزشکی اعطا می‌شود. در حال حاضر فراخوان این دو رقابت اعلام شده و علاقه‌مندان تا ۱۵ ماه می سال ۲۰۱۷ برای شرکت در این رقابت‌ها فرصت دارند.
دیوید کابیلر از فارغ التحصیلان دانشگاه نورث وسترن می‌گوید: «هدف ما شناسایی دستاوردهای چشمگیر در بخش علم‌ نانو و نانوپزشکی است؛ دستاوردهایی که می‌تواند برای بشر مفید باشد.»
کابیلر از بنیانگذاران شرکت AQR است؛ شرکتی که در بخش مدیریت سرمایه‌گذاری در منطقه گرینویچ کانکتیکات فعالیت دارد.
این دو جایزه، در سال‌های قبل نیز اعطا‌ شده است. اولین بار در سال ۲۰۱۵ بود که این جوایز مطرح و به شرکت‌کننده برتر اعطا شد. البته محققان فعلی دانشگاه نورث وسترن امکان شرکت در این رقابت را ندارند و در سال ۲۰۱۹ می‌توانند در این چالش شرکت کنند.
جایزه کابیلر یکی از بزرگترین جوایزی است که در بخش نانوپزشکی به کسانی که دستاورد قابل توجهی در بخش کاربرد فناوری‌ نانو در زیست‌شناسی و پزشکی داشته باشند، اعطا می‌شود.
کابیلر که مدیر مرکز بین المللی فناوری‌ نانو دانشگاه نورث وسترن است، می‌گوید: « مؤسسه بین المللی فناوری‌ نانو یک مرکز عالی در حوزه فناوری‌ نانو است. این مرکز برای شناسایی دستاوردهای ویژه در این حوزه، اقدام به تدارک این جایزه کرده است.»
چاد میرکین از مدیران م۱ؤوسسه بین المللی فناوری نانو می‌گوید: «فناوری‌ نانو یکی از بخش‌های کلیدی در دانشگاه نورث وسترن است. ما بسیار خوشحالیم که این جایزه‌ها توسط کابیلر برای شناسایی فرصت‌های این حوزه تدارک دیده شده است.»
یک کمیته بین المللی در این حوزه تشکیل شده تا منتخبان را برای این دوره مشخص کند. اعلام برندگان در سپتامبر ۲۰۱۷ صورت خواهد گرفت.