ترکیب پلیمر، لایه نازکی از جنس مس و گرافیت در آند باتری

شرکت استرالیایی نانونوول موفق به ارائه فناوری شده که با استفاده از آن می‌توان وزن باتری‌های یون لیتیم را کاهش و عملکرد آن‌ها را بهبود داد. این شرکت با استفاده از الکترود پلیمری که یک لایه نازک مس روی آن قرار گرفته و در نهایت با گرافیت پوشش داده شده برای باتری‌های یون لیتیم استفاده می‌کند.

شرکت نانونوول (Nano-Nouvelle) یک استرالیایی است که میخواهد از نانومواد برای توسعه فناوری باتری‌های یون لیتیم استفاده کند. این شرکت اخیراً موفق به ارائه فناوری جدیدی شده که با استفاده از آن می‌تواند به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده باتری تبدیل شود. این شرکت توانسته است یک لایه از گرافیت را روی الکترودهای پلیمری حاوی پوشش مس، اضافه کند.
افزودن گرافیت موجب می‌شود تا لایه رسانای مس بتواند ذخیره انرژی نیز داشته باشد. استفان موروز از مدیران این شرکت معتقد است که با استفاده از این فناوری، می‌توان آند جدیدی برای باتری‌های فعلی ساخت. این فناوری منطبق با فناوری رایج ساخت باتری است. موروز می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این فناوری را ارائه کرده‌ایم؛ چرا که دغدغه‌ای در صنعت باتری وجود دارد که ما به آن بوده و تلاش می‌کنیم برای آن راهکاری ارائه کنیم.»
آند باتری برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی در باتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً از جنس مس و گرافیت است. شرکت نانونوول اخیراً مبلغ ۴۲۲ هزار دلار گرنت فدرال را برای تجاری‌سازی این فناوری دریافت کرده است و به دنبال ۶ میلیون دلار سرمایه دیگر است که تا پایان ماه ژوئن سال جاری بهدست خواهد آورد.
سال گذشته نانونوول آزمایش دیگری انجام داد که در آن از یک پلیمر متخلخل دارای یک لایه نازک از جنس مس استفاده کرد. این لایه بسیار نازک مس قادر بود تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از فناوری‌های رایج جریان را عبور دهد. این الکترود از الکترودهای مسی جامد ۷۰ درصد سبک‌تر است.
این فناوری می‌تواند ۱۰ درصد از وزن باتری‌های یون لیتیم استانداردی که شرکت‌هایی نظیر تسلا، پاناسونیک و الجی تولید می‌کند را کاهش دهد. با این کار می‌توان باتری‌های سبک‌تر برای استفاده در خودروهای الکتریکی تولید کرد.
موروز معتقد است که این شرکت به دلیل پتانسیل‌ها و توجه بسیار نسبت به این فناوری، روی آن متمرکز خواهد شد و امیدوار است که تا پایان سال جاری میلادی آزمایش‌های مربوط به آن کامل شود تا بتوان در پایان سال ۲۰۱۸ آن را به تولید انبوه رساند.