راه‌اندازی «انجمن ملی گرافن» در آمریکا

«انجمن ملی گرافن» با هدف توسعه و تجاری‌سازی گرافن در آمریکا راه‌اندازی شد. این انجمن برنامه‌هایی برای محققان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در بخش گرافن دارد.

انجمن جدیدی برای تسهیل تجاری‌سازی گرافن در آمریکا راه‌اندازی شد. «انجمن ملی گرافن» یک شبکه‌ اولیه و پلتفورم اطلاعاتی ایجاد خواهد کرد تا متخصصان و افراد درگیر در این حوزه را به هم مرتبط کند. با این کار مسیر نوآوری هموار شده و تجاری‌سازی محصولات و فناوری‌های مرتبط با گرافن تسریع می‌شود.
زینا ژاراهی سینکرt مدیر اجرایی انجمن ملی گرافن، یک فیزیک‌دان است که تحقیقات خود را به گرافن معطوف کرده است. سینکر هم در بخش مشاوره و هم کارآفرینی در حوزه گرافن فعالیت دارد. او می‌گوید: «الان در زمان بسیار حیاتی و مهم برای گرافن قرار داریم. ما پیش از این در مرحله هایپ برای گرافن بودیم و با منطقی‌تر شدن انتظارات، وارد دوره‌ جدیدی برای این ماده شده‌ایم که انتظارات واقع‌گرایانه‌تر شده و پیشرفت در حوزه گرافن به‌صورت یکنواخت در حال انجام است.»
این انجمن در آکسفورد، می‌سی‌سی‌پی، ناشویل‌، تنسه و واشنگتون دفتر دارد. این انجمن برنامه‌های مختلفی برای کارآفرین‌ها، شرکت‌های فعال در بخش گرافن، تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران، محققان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و آژانس‌های دولتی دارد.
سینکر می‌گوید: «ما از این که یک مرکز برای گرد هم آمدن افراد درگیر در تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی گرافن ایجاد کردیم بسیار خوشحالیم. این انجمن تجاری‌سازی گرافن را در آمریکا وارد مرحله جدیدی می‌کند. ما یک پلتفورم ایجاد می‌کنیم و تمام افرادی را که با این ماده ارتباط دارند و علاقه‌مند به استفاده از آن هستند را به هم مرتبط می‌کنیم. این کار موجب یک همکاری مشترک شده و در نهایت مشارکت راهبردی را در تمام طول زنجیره ارزشی این ماده به همراه دارد. ما از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا سایت ما را ذخیره کرده و محتوی‌های تولید شده ما را دنبال کنند.»
این انجمن اولین رویداد خود را که میزگرد خلاقیت گرافن است، در ماه اکتبر سال جاری برگزار خواهد کرد.