راه‌اندازی خط تولید پایلوت نانومواد مورد استفاده در کاتد باتری

شرکت نانووان متریالز (Nano One Materials) مراحل پایانی ساخت خط تولید پایلوت خود را پشت سر می‌گذراند. این شرکت قصد دارد نانومواد مورد استفاده در تولید کاتد باتری یون لیتیم را در این خط تولید کند.

دان بلوندال، مدیرعامل شرکت نانومتریالز، اعلام کرد که این شرکت بخش اصلی خط تولید خود را آماده کرده و در حال نصب آن است. با این کار این شرکت می‌تواند تولید خود را آغاز کند.
بلوندال می‌گوید: «من خوشحالم که اعلام کنم مراحل ساخت خط تولید ما طبق برنامه پیش رفته و هیچ مانع فنی در حال حاضر وجود ندارد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار در زنجیره تولید باتری‌های یون لیتیم نسبت به این خط تولید جلب شده‌است. آنها مشتاقانه منتظر این فناوری هستند تا از آن برای تولید کاتد باتری‌ها استفاده کنند. گروه‌های مختلفی در زنجیره تولید باتری یون‌لیتیم نسبت به این فناوری علاقه‌مند شده‌اند.»
بخش‌های نهایی نصب و راه‌اندازی این خط تولید پایلوت در حال انجام است. کوره‌، خشک‌کن و راکتورها در حال نصب هستند. این کار تا پایان ماه آوریل سال جاری میلادی ادامه دارد.
استفان کمپبل از مدیران این شرکت می‌گوید: « به‌صورت موازی با این خط تولید، تیم ما در حال شناسایی پارامترهای عملیاتی این خط تولید پایلوت است تا مالکیت فکری ما را در این خط تولید اضافه کرده و نوآوری را در شیمی و فرآیند مورد استفاده در این فرآیند تداوم دهد. ما به دنبال به کارگیری نیروی انسانی مستعد هستیم تا برای توسعه فعالیت‌های خود از آنها استفاده کنیم.»
شرکت نانووان روی تولید نانومواد مورد استفاده در صنعت باتری فعالیت دارد تا باتری‌هایی با عملکرد بالا به‌منظور استفاده در خودروهای الکتریکی، ادوات ذخیره‌کننده انرژی و الکترونیک مصرفی تولید شود. این فناوری شرکت نانووان به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است.
در فناوری مورد استفاده شرکت نانووان از نانوساختارها استفاده شده‌است تا موجب بهبود عملکرد کاتد شود. این شرکت فرآیند سه مرحله‌ای جدیدی دارد که در آن از همان تجهیزات رایج موجود در صنعت استفاده می‌شود. شرکت نانووان این خط تولید پایلوت را برای اثبات این فناوری به‌منظور تولید انبوه راه‌اندازی کرده است.