با ارزیابی بازدم، میزان چربی‌سوزی بدن‌ را مشخص کنید

دستگاهی مجهز به نانوحسگر ساخته شده که می‌تواند از روی استن موجود در بازدم میزان چربی‌سوزی بدن را نشان دهد. این ابزار برای کسانی که قصد ارزیابی رژیم غذایی و ورزشی خود را روی کاهش وزن دارد، بسیار مناسب است.

کاهش وزن و لاغری همیشه با چالش‌هایی همراه است. بسیاری از کسانی که رژیم غذایی برای لاغری می‌گیرند، به‌صورت مستمر اقدام به وزن کردن خود می‌کنند تا دریابند که چه مقدار چربی سوزانده‌اند. اما با کاهش وزن، آرام آرام این سرعت کاهش می‌یابد، به طوری که فرد به نقطه‌ای می‌رسد که کاهش وزن بسیار به کندی انجام می‌شود. در این شرایط هر بار که شخص خود را وزن می‌کند، میزان کاهش وزن مشخص نمی‌شود؛ چرا که این تغییر به قدری کم است که عقربه‌های ترازو نمی‌تواند آن را نشان دهد.
برای حل این مشکل شرکت لول (Levl) اقدام به ساخت دستگاهی کرده است که می‌تواند از روی تنفس و بازدم، میزان چربی سوزی را نشان دهد. این دستگاه که LEVLhome نام دارد، با اندازه‌گیری میزان استن موجود در بازدم، مقدار چربی سوزانده شده را نشان می‌دهد. در واقع با افزایش میزان استن در بازدم، مشخص می‌شود که فرد چربی بیشتری سوزانده است.
در این دستگاه نانوحسگر دقیقی قرار داده شده‌است که می‌تواند غلظت استن را در مقیاس قسمت در میلیون (ppm) اندازه‌گیری کند. این دستگاه امکان دسترسی به یک برنامه را دارد که می‌توان تمام اطلاعات لازم را با استفاده از این برنامه به کاربر ارائه کرد. کاربر با استفاده از این دستگاه مجهز به نانوحسگر می‌تواند رژیم غذایی و ورزشی خود را ارزیابی کرده و به‌صورت زنده اثر آنها را روی کاهش وزن خود دریابد.
برنت هیگسون، مدیرعامل شرکت PSFK، می‌گوید: «این دستگاه برای تمام کسانی که به دنبال بررسی اثربخشی رژیم غذایی و ورزشی خود هستند، مناسب است. معمولاً چند هفته یا چند ماه طول می‌کشد تا اثر رژیم‌ها روی بدن مشخص شود، اما این دستگاه می‌تواند مسیر صحیح را در کاهش وزن نشان دهد.»
این شرکت ۷ سال روی توسعه این فناوری کار کرده تا این که در سال ۲۰۱۷ محصول به بازار عرضه شد.
نانوحسگر به کار رفته در این دستگاه قابل تعویض بوده و می‌توان با هزینه ۴۹ دلار آن را عوض کرد. این دستگاه در حال حاضر در منطقه سیاتل(Seattle area) عرضه شده و به زودی به دیگر بازارها نیز عرضه خواهد شد.