افزایش درآمد نزدیک به ۹۰ درصدی یک شرکت در سال ۲۰۱۶

یک شرکت ایتالیایی که در حوزه تولید مواد گرافنی فعالیت دارد، موفق شده‌است درآمد خود را در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۹۰ درصد افزایش دهد. این شرکت برنامه‌هایی برای تولید محصولات مرتبط با محیط زیست دارد.

شرکت ایتالیایی دایرکتا پلاس (Direcra Plus) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه استفاده از گرافن است. این شرکت محصولات مختلفی برای استفاده در بازارهای صنعتی تولید کرده و درآمد خود را در سال ۲۰۱۶ به شدت افزایش داده است. هر چند پیش‌بینی می‌شود که درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ افت داشته باشد.
دایرکتاپلاس در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۰٫۳۹ میلیون یورو درآمد داشته که در سال ۲۰۱۶ با رشد ۸۹ درصدی به رقم ۰٫۷۴ میلیون یورو رسیده است.
یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت در مصاحبه‌ای، سال ۲۰۱۶ را سال بسیار مهمی برای دایرکتاپلاس ارزیابی کرد. در این سال این شرکت توانسته است ارتباط خوبی با دیگر فعالان زنجیره تولید ایجاد کند.
سزاروئو می‌گوید که در بخش نساجی، دایرکتا پلاس با یک شرکت تولیدکننده ژل‌ و جوهرهای چاپی وارد همکاری شده تا از گرافن برای بهبود محصولات خود استفاده کند. مدیر این شرکت معتقد است که نباید تنها به وضعیت و موقعیت شرکت خودمان نگاه کنیم، بلکه لازم است از شرکای خود در زنجیره تولید حمایت کنیم.
سزاروئو معتقد است که اکنون زمان سختی بر آنهاست اما بسیاری از مشکلات حل شده‌اند. او پیش‌بینی می‌کند که درآمده این شرکت با یک افزایش ۱۰۰ درصدی برای سال ۲۰۱۷ روبرو خواهد شد.
سزاروئو ۱۲ سال قبل اقدام به تأسیس این شرکت کرد تا روشی ساده و تجاری برای تولید محصولات مختلفی از جنس گرافن پیاده‌سازی شود. او و چند تن از همکارانش روی محصولات نساجی و محیط زیست متمرکز شدند و در حال حاضر روی بازار کامپوزیت‌ها و الاستومرها نیز کار می‌کنند. برای مثال، این شرکت همکاری‌هایی را با شرکت تولیدکننده تایر دوچرخه به نام ویتوریا آغاز کرده است.
سال گذشته ویتوریا موفق به فروش ۶۰۰ هزار تایر هوشمند شد. این بازار هنوز در سال ۲۰۱۷ رشد نکرده ولی امیدها هنوز برای این موضوع زنده است. مدیرعامل دایرکتا می‌گوید که ویتوریا مهمترین مشتریشان است، اما آنها روی محیط‌زیست متمرکز خواهند شد تا محصولاتی برای زدودن آلودگی نظیر روغن یا هیدروکربن‌ها ارائه کنند.