اعلام نظر نهایی کمیته ملی ایمنی مصرف کنندگان پیرامون محصولات آرایشی حاوی دی-اکسیدتیتانیوم نانو

کمیته ملی ایمنی مصرف کنندگان (SCCS) در مورد دی¬اکسیدتیتانیوم (به شکل نانو) پوشش داده شده با ستیل فسفات، دی اکسید منگنز، تری اتوکسی کاپریلیل سیلان ( به عنوان فیلتر UV) موجود در لوازم آرایشی قابل استفاده بر روی پوست، نظر نهایی خود را اعلام کرده است.

طبق نتیجه گیری این کمیته، به علت عدم جذب پوستی و سمیت اندک، از دی اکسیدتیتانیوم نانو پوشش داده شده با سه ماده شیمیایی ذکر شده در بالا، می توان برای پوست سالم یا حتی آفتاب سوخته استفاده کرد. طبق اظهارات کمیته SCCS، مواد تشکیل دهنده بعضی محصولات آرایشی ( مانند رژلب ها) ممکن است به صورت اتفاقی بلعیده شود. به همین علت باید خطرات بلع ناگهانی نانومواد پوشش داده شده با دی اکسید منگنز، در محصولاتی که احتمال بلعیده شدن دارند، درنظرگرفته شود. البته در این اعلام نهایی کمیته، به نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم قابل استنشاق مانند پودرها و اسپری ها که می‌تواند وارد ریه مصرف کنندگان شود، اشاره ای نشده است.
کمیته SCCS اعلام کرد، اگر از نفوذ نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم موجود در ضدآفتاب ها به لایه های پوست و سلول های زنده شواهد جدیدی به دست بیاید، ممکن است در این ارزیابی تجدید نظر شود. کمیته SCCS همچنین اظهار کرد که این ارزیابی اثرات محیط زیستی دی اکسید تیتانیوم به هنگام انتشار در محیط زیست را شامل نمی شود.