همکاری مشترک برای تولید محصولات ورزشی ارتقاء یافته

یک شرکت تولید کننده نانومواد قرارداد همکاری با یک شرکت تولیدکننده لوازم ورزشی منعقد کرده تا محصولات ورزشی با خواص بهبود یافته تولید کنند. اولین نسل از این محصولات احتمالاً در نوامبر سال جاری میلادی آماده عرضه به بازار شود.

دایرکتا پلاس (Directa Plus) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومحصولات است که از گرافن برای تولید محصولات استفاده می‌کند. این شرکت اعلام کرد که همکاری مشترکی با شرکت ایتالیایی دیویر (Deewear) آغاز کرده است تا روی تولید محصولات ورزشی متمرکز شوند. آنها نسل جدیدی از لوازم ورزشی موسوم به D-One را تولید کرده‌اند که در آن از مزایای گرافن شرکت دایرکتا پلاس استفاده شده‌است.
در D-One سه لایه مختلف وجود دارد: در لایه داخلی یک پوشش حاوی گرافن، در لایه خارجی یک لایه از منسوجات هوشمند و در لایه میانی بخشی برای پشتیبانی قرار دارد.
در لیست جدید محصولات، یک تی‌شرت آستین ‌کوتاه و یک ساق‌پوش وجود دارد که در دو نسخه پایه و پیشرفته عرضه می‌شوند. این محصولات در ابعاد مختلف و برای بانوان و آقایان به‌صورت جداگانه تولید شده‌است. سطح داخلی این منسوجات به‌گونه‌ای است که به‌صورت مستقیم با پوست تماس دارد و روی آن گرافن قرار داده شده‌است. این لایه می‌تواند گرمای بدن را مدیریت کرده و خواص ضدباکتری و ضدبو داشته باشد. همچنین قادر به محافظت از بدن در برابر تابش‌های فرابنفش نیز است. تمامی این ویژگی‌ها بدون نیاز به مواد شیمیایی و مواد سمی به دست آمده و در آنها تنها از گرافن استفاده شده‌است.
برترین لایه D-One، لایه نازک هوشمندی است که به دلیل وجود نایلون و الاستن دارای خواص ویژه‌ای است. این لایه همانند پوست دوم عمل کرده و امکان تنفس و تازگی را به ارمغان می‌آورد.
در نسخه پیشرفته، یک لایه خارجی نیز وجود دارد که قادر به آنالیز زیست مکانیک بدن است. دیویر پروژه‌ای موسوم به Indiegogo را راه‌اندازی کرده تا از آن برای بهبود لوازم ورزشی با کمک گرافن استفاده کند. اولین بارگیری احتمالاً در نوامبر سال ۲۰۱۷ انجام شود.