طراحی و ساخت موفقیت‌آمیز باتری کاملاً گرافنی

شرکت کانادایی سینت جین کربن که در حوزه ذخیره انرژی فعالیت دارد، موفق به ساخت باتری کاملاً گرافنی شده‌است. این باتری نسبت به باتری‌های گرافیتی عملکرد بهتری دارد.

سینتجینکربن (Saint Jean Carbon) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ذخیره‌سازی سبز انرژی است که به دنبال استفاده از مواد کربنی برای ساخت باتری است.
این شرکت در حال کار روی ساخت باتری‌های گرافنی با عملکرد بالاست. اولین گام، مقایسه آندهای گرافیتی در برابر گرافنی بود که این آزمون نشان داد که گرافن عملکرد بهتری نسبت به گرافیت دارد. در قدم بعد باید بسته کامل حاوی قطعات این باتری ساخته می‌شد.
این باتری در مدت زمان ۴ تا ۵ دقیقه شارژ می‌شد و تا ۲۵ دقیقه انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کرد. این باتری ۳ تا ۴٫۲ ولت با ظرفیت ۱۴۰ میلی‌آمپرساعت در گرم است. نتایج به دست آمده این شرکت را بسیار دلگرم می‌کند تا آزمون‌های مورد نظر برای این باتری را به پایان برساند. سینت جین کربن طراحی و ساخت باتری کاملاً گرافنی با عملکرد بالا را آغاز خواهد کرد. این باتری به‌گونه‌ای طراحی و ساخته خواهد شد که بتواند به حد نظری عملکرد باتری‌های گرافنی برسد. هدف این شرکت آن است که به دو برابر عملکرد آندهای گرافیتی برسد. تولید این سل‌ها و آزمایش آنها با مدیریت شرکت گرافانا در واترلو کانادا انجام شده‌است. ماده خام مورد نیاز این شرکت نیز توسط یک شرکت ثالث تأمین شده‌است.
پاول اوگلیوی، مدیرعامل شرکت سینت جین، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که فرصت‌های موجود در حوزه گرافن را به سوی تجاری‌سازی پیش می‌بریم. در حال حاضر روی ساخت باتری برای تأمین انرژی ساعت و چراغ‌ها کار می‌کنیم، اما در قدم بعد به سوی ساخت باتری‌های مورد نیاز در خودروهای برقی خواهیم رفت؛ باتری‌هایی که آند گرافنی دارند.»
سینت جین یک شرکت تجاری عمومی در حوزه کربن است که به‌صورت ویژه روی ارائه فناوری ذخیره‌سازی سبز تمرکز دارد.