همکاری مشترک برای توسعه فناوری چاپ سه بعدی در صنعت فضایی

دو شرکت نانودیمنشن و سیمپلاستیکس در قالب پروژه‌ای مشترک اقدام به تولید مواد سرامیکی برای استفاده در چاپگرهای سه بعدی می‌کنند. قرار است از این فناوری برای تولید ساختارهای مورد استفاده در مقاصد فضایی استفاده شود.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) با همکاری شرکت سیمپلاستیکس (Semplastics) روی ساخت مواد سرامیکی سه بعدی برای استفاده در فناوری چاپ جوهرافشان کار می‌کنند.
شرکت نانودیمنشن در پروژه اسپیس فلوریدا مشارکت می‌کند؛ پروژه‌ای که در ایالت فلوریدا در حال انجام است. نانودیمنشن اعلام کرد که گرنت ۵۸۵ هزار دلاری را برای مشارکت در این پروژه دریافت کرده است.
اسپیس فلوریدا در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که یک برنامه مشترک با همکاری نانودیمنشن و سیمپلاستیکس و بودجه ۲ میلیون دلار در سال تعریف شده‌است. نانودیمنشن قرار است در این پروژه، مواد سرامیکی سه بعدی به‌منظور استفاده در فناوری جوهر افشان تولید کند. این نانوذرات سرامیکی با استفاده از چاپگر برای تولید ساختارهای مورد استفاده در صنعت هوا فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس توافق انجام شده، نانودیمنشن به میزان حمایت دریافت شده، از محل فروش این فناوری، به مالکان فکری این فناوری پرداخت خواهد کرد.
این پروژه روی استفاده از مواد سرامیکی شرکت سیمپلاستیکس تمرکز دارد و قرار است از فناوری جوهر افشان سه‌بعدی منحصر به فرد نانودیمنشن برای ایجاد اجسام سه‌بعدی سرامیکی برای استفاده در مقاصد فضایی استفاده شود.
گزارش رسمی ارائه شده توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که نانودیمنشن حمایت مالی را برای وارد شدن به یک پروژه دیگر دریافت خواهد کرد. این پروژه در اختیار شرکت هریس (Harris) است. مقدار این حمایت مالی هنوز مشخص نشده است.
نانودیمنشن روی ساخت چاپگرهای سه بعدی کار می‌کند که بازار ۷۰ میلیون دلاری دارد. امیت درور، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد که ۱۷٫۱ میلیون دلار از بخش خصوصی سرمایه دریافت کرده است که می‌تواند سرمایه‌گذاری انجام شده روی این شرکت را به رقم ۴۸٫۵ میلیون دلار برساند. نانودیمنشن سرمایه‌گذاران متعددی دارد که اقدام به تأمین هزینه‌های این شرکت می‌کنند.