شکم‌بندهای بارداری ضد امواج تولید داخل؛ یک سوم قیمت نمونه‌ی خارجی

شرکت تولید تجهیزات پزشکی تنکو، شکم‌بندهای بارداری ضد امواج را تولید و با قیمتی در حدود یک سوم قیمت مشابه خارجی، روانه‌ی بازار می‌کند. این محصول که با تکیه بر فناوری نانو تولید می‌شود، ۹۹ درصد امواج الکترومغناطیس را دفع و جنین را از آسیب‌های ناشی از این امواج خطرناک محافظت می‌کند.

شکم‌بندهای بارداری ضد امواج هم‌اکنون با قیمت ۱۲۱هزار تومان در برخی داروخانه‌ها و مراکز معتبر عرضه‌ی کالاهای پزشکی به فروش می‌رسد. همچنین امکان خرید اینترنتی این محصول از طریق وب‌سایت‌های دیجی کالا و تنکومدیکال به نشانی www.tancomedical.com نیز وجود دارد.
شکم‌بند بارداری ضد امواج تنکو که با دانش داخلی تولید شده است، تاکنون موفق به کسب دو مدال طلا از جشنواره‌ی بین‌المللی اختراعات، گواهی مدال از سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد (WIPO) و کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی شده است. همچنین این محصول دارای تأییدیه نانومقیاس از ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو، تأییدیه و پروانه‌ی ساخت از سوی وزارت بهداشت و درمان، و تأییدیه‌ی خاصیت ضد امواج از آزمایشگاه آنتن است.
به گفته‌ی محمد زارع، مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی تنکو، این شرکت از سال ۱۳۹۴ با هدف تولید محصولات کمک درمانی و ارتوپدی فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون نزدیک به شصت قلم از کالاهای این حوزه را در دست تولید دارد. شرکت تنکو از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ بر آن شد تا از فناوری نانو در تولید محصولات خود استفاده کند و محصولاتی منحصربه‌فرد را به تولید برساند. این شرکت سرانجام پس از یک سال تلاش توانست محصول نانویی خود با نام شکم‌بند بارداری ضد امواج را تولید و به بازار عرضه کند. پیش بینی می شود تولید این محصول  به میزان ۷۵۰۰۰ عدد در سال برسد.
امواج الکترومغناطیسی امواجی هستند که به‌وسیله‌ی عملکرد هم‌زمان میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی با اهداف مختلف تولید می‌شوند. به‌طورمعمول از این امواج به‌منظور انتقال دیتا، صوت و تصویر استفاده می‌شود. استفاده از وسایلی نظیر تلفن‌های بی‌سیم، مایکروفر، تلفن همراه، اینترنت بی‌سیم (وای فای)، بلوتوث و همچنین قرارگیری در کنار دکل‌های برق فشارقوی می‌تواند جنین را در معرض امواج الکترومغناطیس قرار دهد. از این‌رو بهتر است خانم‌های باردار به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت جنین در طول مدت بارداری در برابر این امواج محافظت شوند.