ارتقای نمایشگر تلفن همراه با استفاده از فناوری‌ نانو

تلفن همراهی توسط شرکت RED ساخته شده که نمایشگر آن دارای قابلیت نمایش هولوگرافی است. این نمایشگر با استفاده از فناوری‌ نانو امکان نمایش تصاویر ۲ و ۳ بعدی را فراهم می‌کند و همچنین واقعیت مجازی را بی‌نیاز از عینک نمایش می‌دهد.

RED شرکتی فعال در بخش تولید دوربین‌ است که اخیراً به دنبال وارد شدن به حوزه تولید تلفن همراه است. این شرکت محصولی به نام Hydrogen One ساخته که دارای نمایش هولوگرافی سه بعدی با کمک فناوری‌ نانو است.
این شرکت توضیحات زیادی درباره این محصول ارائه نکرده، به جز این که تلفن‌ همراه هوشمند اندرویدی بوده و از نمایشگر ۵٫۷ اینچی برخوردار است. همچنین امکان استفاده از اسلات میکروSD و USC نوع C در آن وجود دارد. اما نمایشگر این تلفن همراه دارای ویژگی هولوگرافی منحصر به فرد برای نمایش ۲ و ۳ بعدی است. این نمایشگر بدون نیاز به عینک یا هدست، می‌تواند واقعیت مجازی را به نمایش بگذارد.
این شرکت موفق شده با استفاده از فناوری‌ نانو اقدام به ارائه این ویژگی کند. همچنین این تلفن همراه قادر است صدای استریو را به صدای چند بعدی تبدیل کند.
Hydrohen ONE به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت یک ابزار ماژولار به کار رود. این تلفن همراه قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود. بنابراین، فرصت کافی برای بهبود این محصول وجود دارد.
قیمت این محصول با تمام ویژگی‌های قابل توجهش ۱۱۹۵ دلار است و در صورتی که نسخه لوکس‌تر آن را بخواهید باید ۱۵۹۵ دلار بابت آن پرداخت کنید. این قیمت برای یک تلفن همراه بالا بوده به طوری که یک پرچم‌دار نظیر گلکسی S8 سامسونگ نیز از چنین قیمتی برخوردار نیست.
هر چند باید شرکت RED را برای تلاش نوآورانه‌اش ستود، اما نمی‌توان مطمئن شد که افراد خیلی زیادی بتوانند این تلفن همراه مجهز به نمایشگر هولوگرافیک را خریداری کنند.
البته باید همچنان منتظر بود تا جزئیات بیشتری درباره این تلفن همراه منتشر شود؛ آنگاه می‌توان قضاوت بهتری درباره این محصول داشت.