همکاری دو شرکت نرم‌افزاری برای بهبود تصویربرداری TEM

دو شرکت نرم‌افزاری که به‌صورت ویژه در حوزه فناوری‌ نانو کار می‌کنند، با همکاری هم نرم‌افزاری ارائه کردند که می‌تواند تصویربرداری و آنالیز نمونه‌ها با TEM را سریع‌تر و با کارایی بالاتر انجام دهد

برای کسانی که در حوزه نانومواد فعالیت دارند، راهبرد جدیدی ارائه شده که با استفاده از آن می‌توان کار تصویربرداری و آنالیز مواد را به سادگی انجام داد. این راهبرد ماحصل همکاری مشترک دو شرکت نرم‌افزاری فول‌اسکل نانو (FullScaleNANO) و ساینیون (SCIENION) است.
NanoMet نرم‌افزاری برای طراحی و آنالیز تصاویر TEM است. دانشمندان و تولیدکنندگان محصولات می‌تواند از این محصول برای فعالیت‌های تحقیقاتی خود استفاده کنند تا به‌صورت خودکار گزارش کاملی از نتایج کار تصویربرداری خود به دست آورند. ویژگی‌های ارائه شده در این نرم‌افزار بسیار خلاقانه بوده که ماحصل همکاری این دو شرکت است.
هولگر اریکوف، مدیرعامل شرکت ساینیون، می‌گوید: «این همکاری مشترک تحول بزرگی در حوزه TEM ایجاد می‌کند و امکانات متعددی در اختیار محققان قرار می‌دهد. با استفاده از NanoMet مشتریان ما می‌توانند به تصویربرداری و آنالیز موادی بپردازند که پیش از این امکان انجام آن نبود.»
این دو شرکت قصد داشتند تا با ارتقای روش‌های تصویربرداری و آنالیز کارایی را افزایش داده و هزینه‌های تصویربرداری و آنالیز را کاهش دهند. در حال حاضر با استفاده از این نرم‌افزار دانشمندان می‌توانند چندین نمونه را در یک زمان مورد بررسی قرار دهند که این موضوع موجب کاهش زمان و هزینه می‌شود.
جودی چیس، مدیرعامل شرکت فول‌اسکل نانو، می گوید: «ایده همکاری با ساینیون ایجاد استانداردهای جدیدی در این صنعت بود که با نوآوری و ترکیب ابزاری به تحقق پیوست. این نرم‌افزار فرآیند آنالیز را تسهیل کرده و امکان گزارش‌دهی را با کارایی بالا فراهم می‌کند.»
شرکت فول‌اسکل‌نانو در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد تا روی حوزه فناوری‌ نانو در بخش نرم‌افزار کار کند. نانومواد یکی از بخش‌های اصلی این فناوری است و تصویربرداری و مشخصه‌یابی آنها از چالش‌های اصلی محققان است. از این رو نرم‌افزار NanoMet برای شناسایی و تعیین ابعاد نانومواد ارائه شد.