نانوتراشه‌ای برای التیام بافت آسیب‌دیده

محققان نانوتراشه‌ای ساختند که با استفاده از آن می‌توان بافت آسیب‌دیده را ترمیم کرد. این کار بدون اثر منفی جانبی روی بافت آسیب‌دیده انجام می‌شود.

زمانی که بافتی آسیب می‌بیند زمان زیادی لازم است تا التیام یابد. اخیراً روشی ارائه شده که می‌توان با استفاده از آن به‌صورت غیرتهاجمی بافت آسیب دیده را ترمیم کرد.
محققان دانشگاه اوهایو روش جدیدی ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان به‌صورت غیرتهاجمی و با سرعت بالا بافت آسیب‌دیده را ترمیم کرد.
این ابزار که ابعادی در حد یک سکه دارد، برای ترمیم بافت آسیب‌دیده طراحی شده که به آن ترنسفکشن بافت (TNT) گفته می‌شود. این گروه تحقیقاتی برای بررسی اثربخشی این ابزار، آن را روی موش‌های آزمایشگاهی و خوک مورد آزمایش قرار دادند. با این ابزار می‌توان تنها با یک تماس، اندام آسیب‌دیده را ترمیم کرد. این فناوری می‌تواند روی تراشه قرار گرفته و همچنین از آن برای جایگزین کردن بافت آسیب‌دیده و حتی انتقال کامل بافت به بدن استفاده نمود.
این فناوری می‌تواند با استفاده از نانوتراشه در مدت چند روز برای ترمیم زخم مورد استفاده قرار گیرد. این روش می‌تواند به سرعت زخم را التیام دهد. با این حال استفاده از آن نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و هنوز در مراحل ابتدایی کار است.
این ابزار برای کسانی که دچار تصادف‌های شدید شده‌اند، بسیار ایده‌آل است. با قرار دادن این ابزار روی سلول‌های آسیب‌دیده پوست می‌توان به سرعت آنها را ترمیم کرد، در حالی که هیچ اثرجانبی روی بدن ندارد. روش‌هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً دارای اثرات جانبی ناخواسته و مشکلاتی هستند. این درحالی است که این روش کاملاً سودمند بوده و برای التیام بافت مشکلی ایجاد نمی‌کند.