واگذاری امتیاز توزیع انحصاری محصولات نانومترولوژی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات نانومترولوژی و آزمون‌های نانومکانیکی، توزیع انحصاری دستگاه نانودندانه‌گذاری خود را به شرکت اسکنول واگذار کرده است.

شرکت نانومکانیکس (Nanomechanics) یکی از عرضه‌کنندگان اصلی تجهیزات آزمون نانومکانیکی است. این شرکت قرارداد انحصاری  توزیع محصولات خود را با یک شرکت انگلیسی به نام اسکنول (Scanwel) منعقد کرده است. براساس این قرارداد، اسکنول می‌تواند تجهیزات نانودندانه‌گذاری نانومکانیکس را در انگلستان و ایرلند توزیع کند.
سپاستین وارد از مدیران بازاریابی شرکت نانومکانیکس می‌گوید: «اسکنول یک همکاری ایده‌آل برای ما در انگلستان است و ما بسیار خوشحالیم که با این شرکت همکاری داریم. اسکنول یک نام بزرگ در این صنعت است و ما بسیار خوش‌شانس هستیم که با این شرکت همکاری می‌کنیم.»
اسکنول بیش از ۴۰ سال سابقه در بخش تولید سامانه‌های خلاء پیچیده و تجهیزات علمی دارد. محصولات این شرکت از انعطاف‌پذیری و انطباق‌پذیری سامانه‌های نانومکانیکس برای پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان خود استفاده می‌کند. این تجهیزات امکان ارائه اطلاعات در مقیاس میکرو و نانو را در بخش عملکرد مکانیکی دارا هستند.
راپرت اسمیت از مدیران اسکنول می‌گوید: «محصولات نانومکانیکس با نیاز مشتریان ما مطابقت داشته و می‌تواند به آنالیزهایی در بخش XPS، میکروسکوپ پیمایشی، طیف‌سنجی مادون قرمز نانومقیاس و TOF-SIMS کمک شایانی کند. ما مشتاقیم با یک شرکت پویا و جوان در بخش نانودندانه‌گذاری همکاری کنیم.»
اسکنول از سال ۱۹۷۴ کار خود را در انگلستان آغاز کرد و خدمات متنوعی در بخش آنالیز سطح، محصولات لایه‌نشانی و فناوری‌ نانو ارائه کرده است. این شرکت به تولید مخازن خلاء و توزیع آن و همچنین محصولاتی در بخش فناوری‌ نانو می‌پردازد. این خدمات و محصولات در بخش مواد پیشرفته، فناوری‌ نانو، میکرو الکترونیک، انرژی، تصویربرداری زیستی استفاده می‌شود.
نانومکانیکس محصولاتی در بخش نانومترولوژی پیشرفته ارائه می‌دهد که از جمله محصولات این شرکت می‌توان به تجهیزات نانودندانه‌گذاری، قطعات عملگر نانومقیاس، حسگری و آزمون‌های تماسی اشاره کرد. این شرکت با یک دهه تجربه، محصولاتی با ایمنی بالا و عملکرد عالی برای مشتریان خود هم در بخش صنعتی و هم دانشگاهی ارائه می‌دهد. دستگاه نانودندانه‌گذاری می‌تواند توسط شرکت‌های میکروسکوپی استفاده شود تا با ترکیب این ابزار و میکروسکوپ‌ها امکان انجام آنالیز مکانیکی در مقیاس‌ نانو برای آنها فراهم شود.