حمایت مالی برای توسعه صنعتی لایه‌نازک پیروالکتریک

شرکت اسکاتلندی پیرئوس حمایت مالی جدیدی برای توسعه فناوری لایه‌نازک‌های پیروالکتریک دریافت کرده است. این لایه‌های نازک برای تولید حسگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت پیرئوس (Pyreos) موفق به دریافت حمایت مالی یک میلیون پوندی برای ارائه نسل جدید حسگرهای مادون قرمز لایه نازک پیروالکتریک شده‌است.
این شرکت از شرکت زیمنس آلمان در سال ۲۰۰۷ با دریافت ۹۵۰ میلیون پوند حمایت مالی از بنیاد نوآوری بریتانیا منشعب شده‌است.
این شرکت مسیر تازه‌ای برای انجام پروژه‌ مشترک در حوزه فناوری‌نانو باز می‌کند، پروژه‌ای که بین این شرکت و امپریال کالج لندن تعریف می‌شود. هدف اصلی از این همکاری مشترک، ایجاد قابلیت‌های تازه در بخش ساخت PZT با حساسیت بالا است تا از این فناوری برای تولید فیلم‌های لایه نازک پیروالکتریک استفاده شود.
این شرکت که در مرکز میکروالکترونیک اسکوتیش در دانشگاه ادینبورگ قرار دارد، تنها مرکز در جهان است که حسگرهای پیروالکتریک لایه نازک تولید می‌کند.
این حسگرها در صنایع مختلفی استفاده شده و محصولات مصرفی مختلفی نظیر حسگرهای آتش و حسگرهای گازی میزبان این فناوری هستند. این حمایت مالی بعد از سرمایه‌گذاری ۱٫۸ میلیون پوندی این شرکت صورت گرفت، سرمایه‌گذاری که توسط سهام‌داران این شرکت برای توسعه کسب و کار پیرئوس در اختیار این شرکت قرار داده شد.
البته سال ۲۰۱۵ نیز سرمایه‌گذاران پیرئوس اقدام به سرمایه‌گذاری ۲٫۵ میلیون پوندی روی این شرکت کرده بودند.
این شرکت می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کند، همچنین بنیاد نوآوری بریتانیا معتقد است که فناوری این شرکت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در اسکاتلند بگذارد. پیرئوس نقش مهمی در تجاری‌سازی مواد PZT حساس برای استفاده در حوزه‌های مختلف دارد.
جان فیر از مدیران فنی پیرئوس می‌گوید: « هدف از این پروژه، توسعه روشی برای ایجاد لایه‌نازک از جنس اکسیدهای پیروالکتریک، پیزوالکتریک و اکسیدهای فروالکتریک است. این پروژه برای حفظ موقعیت اسکاتلند و بریتانیا در حوزه ساخت حسگرهای MEMS اهمیت زیادی دارد.»
بنیاد نوآوری بریتانیا توسط وزارت کسب و کار، انرژی و راهبردهای صنعتی حمایت می‌شود. این بنیاد با افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی همکاری دارد تا علم و فناوری را در بریتانیا مورد حمایت قرار دهد.