سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی فناوری ۴۰ نانومتری برای ذخیره‌سازی

شرکت آمریکایی ویبیت‌نانو با سرمایه‌گذاری جدید خود قصد دارد تا فناوری ۴۰ نانومتری را برای ذخیره‌سازی اطلاعات به‌کار ببرد. با این کار می‌توان دانسیته ذخیره‌سازی را افزایش داد.

ویبیت‌نانو (Weebit Nano) موفق به افزایش ۲٫۵ میلیون دلاری سرمایه خود شد. این شرکت که در حوزه ذخیره‌سازی داده فعالیت دارد، فناوری ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان داده‌ها را در ولتاژهای بسیار پایین ذخیره‌سازی کرد؛ بنابراین صنعت حافظه می‌تواند محصولی با مصرف انرژی کم برای ذخیره‌سازی داده‌ها ارائه کند. این فناوری از نظر اعتماد و کارایی انرژی از فناوری فلش نیز بهتر است.
ویبیت‌نانو روی استفاده از مواد اکسید سیلیکون برای ذخیره‌سازی اطلاعات کار می‌کند. این شرکت به دنبال تجاری‌سازی فناوری ذخیره‌سازی سریع‌ و کاراتر است. ویبیت‌نانو چندین پتنت مربوط به این فناوری را در اختیار دارد تا بتواند از مالکیت فکری فناوری خود محافظت کند.
این شرکت اخیراً قراردادی با مؤسسه Leti منعقد کرده است؛ مؤسسه‌ای که در تحقیق و توسعه فناوری‌ نانو پیشرو بوده و اخیراً اقدام به توسعه فناوری SiOx ReRAM کرده است. این شرکت به دنبال توسعه محصولات خود با استفاده از همکاری مشترک با Leti است.
ویبیت‌نانو در حال توسعه فناوری ۴۰ نانومتری است تا بتواند تا پایان سال جاری میلادی به آن دست پیدا کرده و آن را تجاری‌سازی کند. با توسعه فناوری ۴۰ نانومتری فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی روی سخت‌افزار وجود خواهد داشت، به‌طوری که دانسیته اطلاعات افزایش می‌یابد و می‌توان ذخیره‌سازی در حد مگابایت در هر بلوک آرایه را به‌دست آورد.
این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای کسب سهم قابل توجهی از بازار ۴۰ میلیارد دلاری حافظه‌ها است.
با این سرمایه‌گذاری اخیر ویبیت، این شرکت قصد دارد تا طی ۱۲ ماه آینده گام‌های مؤثری به سوی تجاری‌سازی فناوری‌های مورد نظر خود بردارد.