شروع آزمون‌های اولیه روی نانورنگ ضد خوردگی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده رنگ در انگلستان در حال انجام آزمایش‌های اولیه روی محصولی است که در آن از گرافن استفاده شده‌است. این رنگ به‌گونه‌ای است که می‌تواند سطوح مختلف را از خوردگی محافظت کند.

شرکت اچ‌ام‌جی پینتز (HMG Paints) در منچستر در حال توسعه فناوری تولید رنگ حاوی گرافن است؛ رنگی که می‌توان از آن در صنایع مختلف برای محافظت از خوردگی استفاده کرد. این شرکت برای تولید رنگ مورد نظر، همکاری مشترکی با شرکت اپلاید گرافن متریالز آغاز کرده است. این دو شرکت روی کاربردهای گرافن کار می‌کنند. اچ‌ام‌جی معتقد است که این ماده می‌تواند انقلابی در صنایع مختلف از خودروسازی گرفته تا تجهیزات ساختمانی ایجاد کند.
جاناتان فالدر از تکنسین‌های این شرکت می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که نتایج اولیه آزمون‌های انجام شده روی این پوشش موفقیت‌آمیز بوده است. این رنگ که در مرحله آزمایشی است، می‌تواند به زودی برای استفاده تجاری آماده شود. ما دریافتیم که شرکت اپلاید گرافن دارای فناوری دیسپرس کردنی است که می‌توان با استفاده از آن محصولات تجاری تولید کرد. ما به دنبال توسعه این فناوری هستیم تا از مرحله آزمایشی به‌سوی تجاری‌سازی پیش برویم. ما معتقدیم که این فناوری می‌تواند ارزش افزوده و مزایای زیادی برای مشتریان ما داشته باشد.»
اچ‌ام‌جی پینتز یکی از شرکت‌های تولیدکننده رنگ در انگلستان است که همکاری راهبردی با اپلاید گرافن آغاز کرده است. هدف نهایی این همکاری مشترک، تولید رنگ، کامپوزیت و سیالات کاربردی است.