امضای ۴ قرارداد مشارکت بین شرکت‌های دانش‌بنیان نانویی و صنعتی

یکی از برنامه‌های جشنواره‌ی برترین شرکت‌های نانو امضای ۴ قرارداد مشارکت بین شرکت‌های نانویی و صنعتی در راستای تجاری‌سازی فناوری نانو و ورود به بازارهای محصولات نانویی است. برآورد کل حجم بازار این قراردادها ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

قرارداد بین شرکت رایمون اکسیر و گروه صنعتی گلرنگ برای تولید ۳۰ تن نانوهیدروکسی آپاتیت برای کاربرد بهداشت دهان و دندان که سالانه حدود ۲۴۰ میلیارد ریال ظرفیت در بازار خواهد داشت و کابرد آن در تولید آدامس، بهداشت دهان و دندان و مکمل‌های استخوان است.
قرارداد بین شرکت رادسیس پوشش و شرکت جمع‌ساز برای راه‌اندازی خط توسعه‌ی چراغ خودرو پوشش‌داده‌شده با نانورزین UV پخت با حجم ۱۰ تن ماده در دو سال است که انتظار می‌رود با انعقاد این قرارداد سالانه صد میلیارد ریال چراغ خودرو با پوشش نانو تولید شود. این محصول منجر به افزایش شفافیت چراغ خودرو و در عین حال جلوگیری از خش برداشتن چراغ در مقابل ریز‌گردها می‌شود.
قرارداد فروش ماهیانه ده تن آمیزه نانو کامپوزیت ترموپلاست بین شرکت رامو آلیبرت و شرکت مهرساز گستر برای تولید سینی فن خودرو مستحکم و جایگزینی ترموست با ترموپلاست قابل بازیافت است که منجر به کاهش وزن آن از ۱۱ کیلو به ۷ کیلو می‌شود؛ این در حالی است که رقم فروش بازار آن نیز حدود ده میلیارد ریال در سال برآورد می‌شود.
قرارداد خرید دو دستگاه پلاسمای سرد بین شرکت آدیکو و شرکت باند و گاز کاوه برای افزایش دوبرابری سرعت جذب پارچه‌ی باند و گاز است. طبق این قرارداد سالیانه ۱۴۴۰۰ مترمربع پارچه تحت عملیات پلاسما قرار گرفته و ظرفیت بازار این محصول در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در سال خواهد بود.
گفتنی است، انتظار می‌رود با انعقاد این قرارداد‌ها بازاری به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در صنعت نانوی ایران ایجاد شود.