تداوم سرمایه‌گذاری سامسونگ روی نقاط کوانتومی

شرکت سامسونگ همچنان در حال سرمایه‌گذاری روی فناوری نقاط کوانتومی است، به‌طوری که همچون سال گذشته تلویزیون‌های QLED خود را به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون‌های سال جاری نسبت به همتایان خود که در سال گذشته عرضه شدند، از یک فیلم لایه نازک فلزی برخوردار هستند که کیفیت تصویر را بهبود داده‌اند.

سامسونگ تلویزیون Q9F خود را به بازار عرضه کرد و موفقیت قابل توجهی نیز به‌دست آورد. این تلویزیون از فناوری نقاط کوانتومی بهره‌مند است که منجر به افزایش کارایی و کیفیت آن شده‌است. این فناوری مشابه فناوری است که این شرکت در تلویزیون‌های سال گذشته خود به‌کار برد.
در این تلویزیون‌ها از یک فیلم نازک حاوی نقاط کوانتومی استفاده شده‌است، این فیلم‌ها نانوبلورهایی دارند که می‌تواند نور نشر دهد و رنگ‌های بسیار دقیقی ایجاد کند.
تلویزیون‌ QLED شرکت سامسونگ معادل فناوری OLED شرکت الجی است که قادر به تولید رنگ بسیار بالایی است.
شرکت سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که موفق به بهبود فناوری نقاط کوانتومی خود در این تلویزیون‌های جدید شده‌است؛ این کار با افزودن یک پوشش فلزی اتفاق افتاده است. این پوشش فلزی منجر به افزایش دقت رنگ در این تلویزیون‌ها شده‌است.
Q9F از فناوری برخوردار است که می‌تواند ۱۰۰ درصد فضای رنگی را ایجاد کند. LCDها به دلیل نور زمینه‌ای خود، تصاویر بسیار روشن ایجاد می‌کنند. Q9F این روشنایی را به سطح جدیدی ارتقا داده است، به طوری که در یک اتاق کاملاً روشن نیز رنگ‌های این تلویزیون کاملاً زنده دیده می‌شوند.
مشکلات ذاتی موجود در LCDها در تلویزیون‌های QLED هنوز وجود دارد؛ برای مثال در LCDها زمانی که از روبرو نگاه می‌کنید تصویر کامل است، اما اگر از زاویه جانبی به آن نگاه کنید تصویر کیفیت مناسبی ندارد. در QLED این مشکل وجود دارد و تصویر به‌صورت کمی خاکستری دیده می‌شود. این در حالی است که در تلویزیون‌های OLED تصویر از همه زاویه‌ها خوب دیده می‌شود.
از آنجایی که در Q9F به جای تولید هر رنگ توسط یک پیکسل جداگانه، به نور زمینه وابسته است، در این تلویزیون‌ها صفحه نمایش با استفاده از کابل فیبر نوری نازک می‌تواند با جعبه ارتباط برقرار کند. چهار پورت HDMI و سه پورت USB در این تلویزیون‌ها تعبیه شده‌است.