راه‌اندازی کارخانه‌ تولید نانوافزودنی رنگ در استنفورد

یک شرکت سنگاپوری اقدام به راه‌اندازی کارخانه‌ای در آمریکا کرده است. این کارخانه افزودنی‌های رنگ با استفاده از فناوری‌ نانو تولید می‌کند. این کارخانه ماحصل تحقیق و پژوهش در استنفورد است که منجر به راه‌اندازی کارخانه‌ای برای پیاده‌سازی دستاوردهای این تحقیقات شده‌است.

یک شرکت سنگاپوری که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد، در صدد بهره‌برداری از اولین کارخانه خود در آمریکاست. این کارخانه در فروت بند تأسیس شده‌است.
شایونانو (ShayoNano) کارخانه‌ای است که روی تولید افزودنی‌های رنگی تمرکز دارد. این شرکت فناوری پتنت شده‌ای دارد که در آن از فناوری‌ نانو برای ساخت افزودنی‌های رنگ استفاده می‌شود. این فناوری می‌تواند میزان انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش داده و از نظر اقتصادی موجب بهبود رنگ شود.
این فناوری بعد از تحقیق و پژوهش در آمریکا به‌دست آمده است؛ تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ در آزمایشگاهی در استنفورد انجام شده و در نهایت منجر به ساخت این کارخانه شده‌است. تجهیزات مربوط به تولید، در ماه می سال جاری میلادی وارد کارخانه شد و فعالیت کارخانه نیز از ماه جولای آغاز شده‌است. این کارخانه ظرفیت تولید ۳۰۰ تن نانورنگ در سال را داراست.
مانش پتال، مدیرعامل این کارخانه، می‌گوید: «ما قصد داریم کارخانه‌ای بزرگتر که ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر بزرگتر از این کارخانه باشد، بسازیم. پتانسیل بازار ما بالغ بر ۲ میلیارد دلار است.»
پتی وورف از مدیران بخش توسعه اقتصادی شهر استنفورد می‌گوید که مدتی است با شایونانو همکاری می‌کند تا فرصت‌های اقتصادی این شرکت در این منطقه شکوفا شود.