شرکت Bosch حسگر شتاب مبتنی بر MEMS ساخته است

شرکت آلمانی بوش حسگر شتاب مبتنی بر MEMS تولید کرده که می‌تواند در ادوات پوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد. این حسگر ابعاد کوچکی داشته و مصرف انرژی اندکی دارد و می‌تواند در لباس‌های ورزشی برای رصد حرکات ورزشکار استفاده شود.

شرکت بوش (Bosch) اعلام کرد که نسل جدیدی از حسگرهای مبتنی بر MEMS را برای استفاده در ادوات قابل پوشیدن تولید کرده است. این حسگر دارای عملکرد بالایی بوده و به سادگی می‌تواند در ادوات با بسته‌بندی فشرده مورد استفاده قرار گیرد. BMA456 و BMA423 به‌صورت ویژه‌ برای استفاده در لباس‌های ورزشی به‌منظور رهگیری حرکت در آن‌ها طراحی شده‌است.
این محصولات جدید در غرفه شماره ۸۳۶ کنفرانس و نمایشگاه حسگرها در سن‌خوزه آمریکا به نمایش درآمد. این حسگر شتاب شرکت بوش از شمارشگر بهینه گام بهره‌مند است که به‌صورت مستقیم با ادوات پوشیدنی ترکیب می‌شود و نیاز به هیچ میکروکنترلر خارجی ندارد. با استفاده از این فناوری می‌توان هزینه و مصرف انرژی را کاهش داد و در عین حال پیچیدگی محصول را به حداقل رساند و در نهایت محصول با سرعت بالاتری وارد بازار می‌شود.
یکی از کاربردهای این حسگر، استفاده از آن در باندهای لباس‌های ورزشی است. این حسگر در چنین لباس‌هایی می‌تواند حرکات پیچیده بدنی را شناسایی کرده و خم شدن یا تاشدن بخش‌های بدن را تشخیص دهد و در نهایت میان راه‌ رفتن، دویدن و ایستادن تفکیک قائل شود.
این حسگر از دقت بالا و عملکرد خوبی برخوردار است و می‌توان آن‌ را دربسته‌ای به ابعاد ۲ در ۲ میلیمتر جاسازی کرد. ارتفاع این حسگر تنها ۰٫۶۵ میلیمتر بوده و می‌تواند در طراحی‌های مختلف به کار رود. ساعت‌های هوشمند نیز می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند.
به دلیل مصرف کم انرژی، طول عمر باتری در این ادوات بسیار بالاست، به‌طوری که با مصرف کمتر از ۳۰ میکروآمپر، این حسگر می‌تواند نقش مهمی در بهبود کارایی انرژی دستگاه نهایی داشته باشد. در حال حاضر بوش حسگرهای مختلفی برای بخش ورزشی دارد که این حسگر می‌تواند نقش مکمل را برای آن‌ها ایفا کند.
عرضه این حسگر از ماه آگوست سال ۲۰۱۷ آغاز شده‌است. شرکت بوش به دنبال ساخت حسگرهایی است که بتواند از آن‌ها در ادوات پوشیدنی و اینترنت اشیاء استفاده کند.