تقدیر از کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو در همایش ملی روز جهانی استاندارد

در همایش روز جهانی استاندارد از کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو به‌عنوان یکی از کمیته‌های فنی استاندارد متناظر نمونه کشور تقدیر گردید.

همایش روز جهانی استاندارد، روز سه‌شنبه بیست و پنجم مهرماه با حضور دکتر اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس‌جمهور‌- دکتر محمد شریعتمداری- وزیر‌ صنعت معدن و تجارت- و همچنین مهندس نیره‌سادات پیروزبخت- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد. شعار امسال روز جهانی استاندارد عبارت بود از: «استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند». در این مراسم طبق رویه هرساله از واحدهای و افراد فعال و نمونه کشور در حوزه استانداردسازی متشکل از واحدهای تولیدی و خدماتی، مدیران کنترل کیفیت، دبیران تدوین، مراکز آموزشی همکار، کمیته‌های فنی استاندارد متناظر، و نهادهای ارزیابی و انطباق تقدیر به عمل آمد.

در این همایش کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو، از بین کمیته‌های فنی استاندارد متناظر، از سوی سازمان ملی استاندارد به‌عنوان یکی از کمیته‌های فنی استاندارد متناظر نمونه معرفی شد. در سال‌های گذشته نیز در همین مراسم، از کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو به‌عنوان واحد تدوینگر نمونه استاندارد و کمیته فنی استاندارد متناظر نمونه کشور تقدیر به‌عمل ‌آمده بود.

لازم به ذکر است که کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو در سال ۱۳۸۵ توسط ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری سازمان ملی استاندارد تشکیل گردید و دبیرخانه آن در این ستاد استقرار یافت. این کمیته تاکنون ۶۱ استاندارد ملی و ۴ استاندارد بین‌المللی (ایزو) را تدوین نموده است و هم‌اکنون ۳ استاندارد بین‌المللی و بیش از ۳۰ استاندارد ملی را در دست تدوین دارد. در نتیجه فعالیت‌های پیگیر این کمیته در سازمان ایزو، هم‌اکنون به‌عنوان یکی از کشورهای فعال در زمینه تدوین استانداردهای فناوری نانو در سطح جهان شناخته می‌شود.