رشد بازار افزودنی‌های ضدمیکروب با کمک فناوری‌ نانو

بررسی‌های بازار افزودنی‌های ضدمیکروب نشان می‌دهد که توسعه فناوری‌ نانو موجب ایجاد فرصت‌های تازه‌ای در این حوزه شده است، به‌طوری که تا سال ۲۰۲۵ این بازار رشد ۸ درصدی را تجربه خواهد کرد.

گزارشی توسط فیوچر مارکت اینسایت (Future Market Insights) به چاپ رسیده که در آن بازار افزودنی‌های ضدمیکروب را بررسی کرده است. براساس داده‌های منتشر شده، تقاضا در این بازار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ ۸درصد افزایش می‌یابد. این گزارش توسط گروهی از متخصصان تهیه و تنظیم شده است.
این گزارش برای گروه‌هایی نظیر تولیدکنندگان افزودنی‌های آنتی‌باکتریال، تولیدکنندگان مواد خام، بخش دولتی و شرکت‌های فعال در بخش بسته‌بندی، سلامت و مواد غذایی قابل استفاده است. براساس اطلاعات مندرج در این گزارش، فرصت‌های تازه‌ای در حوزه افزودنی‌های ضدمیکروب در این دوره زمانی ایجاد خواهد شد. این فرصت‌ها به دلیل ترکیب فناوری‌ نانو با این حوزه ایجاد خواهد شد. در واقع ظهور فناوری‌ نانو منجر به توسعه این فناوری شده و فرصت‌های جدیدی در آن ایجاد خواهد کرد. 

بازار این نوع افزودنی‌ها به بخش‌های مختلف نظیر رنگ و پوشش، کاغذ، جوهر، پلاستیک، منسوجات، سیلیکون و لاستیک تقسیم‌بندی می‌شود. از میان این حوزه‌ها، پیش‌بینی می‌شود که رنگ، پوشش، پلاستیک و منسوجات بیشتر از مقدار میانگین رشد داشته باشند. فرصت‌های ایجاد شده در این حوزه‌ها بیش از ۷ میلیارد دلار خواهد بود.
براساس این گزارش، خودروسازی، سلامت، مواد غذایی و نوشیدنی بیشترین سهم را در بخش افزودنی‌های ضدمیکروبی دارند. در این گزارش آمده است که صنایع سلامت، غذا و نوشیدنی در طول ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ رشد ۶٫۶ درصدی را تجربه خواهند کرد.
از نظر جغرافیایی، آسیا ( به جز ژاپن) به جمع مناطقی که تقاضای بالایی به این مواد دارند، افزوده شده به‌طوری که تقاضا در این منطقه در این بازه زمانی ۶٫۹ درصد افزایش خواهد یافت؛ این رقم بیشتر از رشد در دیگر مناطق جهان خواهد بود.
از نظر جنس مواد، محصولات مبتنی بر ذرات نقره سهم بالایی در این بازار خواهند داشت که در حوزه‌هایی نظیر سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد.