تأسیس شرکتی برای تجاری‌سازی نانوذرات پلیمری التیام‌دهنده جراحت نخاع

شرکتی به نام کور فارماکیوتیکالز دولوپمنت (Cour Pharmaceuticals Development) توسط دو محقق دانشگاه نورث وسترن به ثبت رسیده تا تجاری‌سازی فناوری نانوذرات پلیمری را برای درمان زخم‌های وارد شده بر نخاع انجام دهند.

محققان روشی مبتنی بر نانوذرات برای درمان زخم‌های وارد شده بر نخاع ارائه کردند که با استفاده از آن فردی که دچار جراحت نخاعی شده، بعد از درمان، می‌تواند بهتر راه برود. این روش درمانی موجب کاهش آسیب‌های ثانویه بر سیستم عصبی می‌شود، آسیب‌هایی که در اثر التهاب و زخم‌های درونی به وجود می‌آید.
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه نورث وسترن نانوذرات زیست‌تخریب‌پذیری ساختند که می‌تواند به زخم‌های موجود روی نخاع تزریق شود تا مانع از التهاب در این بخش شود. با این کار التهاب تسکین یافته و فرآیند التیام راحت‌تر اتفاق می‌افتد.
این نانوذرات که از جنس پلیمر زیست‌تخریب‌پذیر پلی(لاکتیک کو گلیکولیک) اسید هستند، به سلول‌های عصبی متصل شده و موجب می‌شنود تا منوسایت‌های التهابی به آن‌ها بچسبند.
پژوهشگران این پروژه این نانوذرات را روی موش‌های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که زخم‌های موجود روی نخاع آن‌ها التیام یافته و موش‌ها راحت‌تر راه می‌روند.
استفان میلر از محققان این دانشگاه می‌گوید که این روش می‌تواند به درمان سریع‌تر زخم‌های نخاعی کمک شایانی کند. وی‌ می‌افزاید: «ما زخم نخاعی را با استفاده از این نانوذرات التیام دادیم. بعد از ۲ یا ۳ ساعت از آسیب وارد شده بر نخاع این نانوذرات می‌توانند کار خود را شروع کنند. در حال حاضر کار زیادی از دست پزشک برای درمان زخم‌های نخاعی برنمی‌آید، اما این روش می‌تواند برای درمان این زخم‌ها بسیار مفید باشد.»
این روش در واقع یک روش درمانی کامل نیست و زخم موجود روی نخاع همچنان وجود دارد. این روش درمانی تنها مانع از التهاب و آسیب‌های ثانویه روی نخاع می‌شود.
بعد از آسیب دیدن نخاع، سلول‌های خونی که در حالت عادی نمی‌توانند وارد سیستم عصبی شوند، به این بخش وارد می‌شوند. این سلول‌ها مواد شیمیایی آزاد می‌کنند که موجب التهاب در این نقطه می‌شود که این التهاب خود منشاء آسیب‌های ثانویه بر سیستم عصبی است.
کسلر و میلر از محققان این پروژه، شرکتی به نام کور فارماکیوتیکالز دولوپمنت را تأسیس کرده‌اند تا این فناوری را تجاری‌سازی کنند.