استفاده از فناوری‌نانو برای مقابله با گرمایش زمین

یک شرکت آلمانی صاحب فناوری تبدیل انرژی با استفاده از فناوری‌ نانو، به نشست مقابله با گرمایش زمین در پاریس دعوت شد. هدف از این نشست، ارائه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تغییر آب و هوای زمین با استفاده از فناوری‌های جدید است.

شرکت نانوژی (Nanogy) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو در شهر فرانکفورت آلمان است که در لیست ۵۰۰ استارت‌آپ برتر فناور قرار گرفته است. این شرکت به نشست Hello Tomorrow Global در پاریس دعوت شده است تا در کنار ۱۰۰ شرکت دیگر به ارائه راهکارهایی برای مقابله با گرم شدن زمین کمک کند.
در این نشست کارآفرینان، شرکت‌ها و صاحبان فناوری گرد هم آمده اند تا با استفاده از فناوری‌های جدید به مقابله با تغییرات اقلیمی در زمین برخیزند. این نشست روی فناوری‌های فردا متمرکز خواهد بود تا با استفاده از نوآوری و خلاقیت بتواند راهکارهایی برای جلوگیری از گرم شدن زمین بیابد. در میان شرکت‌های دعوت شده، شرکت نانوژی از فناوری گرمایشی عاری از فلز بهره‌مند است.
این فناوری توسط یکی از پیشروان بازار چین j-NOVA ارائه شده است. این فناوری به گونه‌ای است که در آن یک لایه بسیار نازک روی منسوجات قرار داده می‌شود؛ منسوجاتی که روی البسه، صندلی خودرو و تجهیزات پزشکی به کار گرفته می‌شوند. این فناوری قابل مقایسه با پاوربانک‌های استاندارد بوده و گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی فناوری‌های رایج است.
در این فناوری از هیچ فلزی استفاده نشده و در نتیجه هیچ نشری اتفاق نمی‌افتد. طبیعت غیرفلزی این فناوری به ما اجازه می‌دهد تا منسوجات حاوی این فناوری را بتوان ۱۰۰۰ بار در هر دمایی شست. این فناوری بسیار نازک و انعطاف‌پذیر بوده و می‌توان بدون آسیب‌زدن به آن، محصول نهایی را کشید یا تا کرد.
این فناوری به‌گونه‌ای است که امکان ترکیب آن با البسه وجود دارد؛ بدون این که ظاهر آن تغییر کند. بنابراین گزینه‌ مناسبی برای شرکت‌ها به‌منظور تولید محصولات مختلف است.
براساس اندازه‌گیری‌های شرکت نانوژی، نرخ تبدیل در این فناوری بیش از ۹۰ درصد بوده که آن را به یک فناوری زیست‌سازگار تبدیل کرده است.
جنی ادلی از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما فقط به دنبال ارائه یک فناوری جدید نبودیم، بلکه می‌خواستیم روی زندگی مردم تأثیر مثبت ایجاد کنیم؛ بدون این که به محیط زیست آسیب بزنیم.»