خرید سایت فروش آنلاین گرافن توسط تولیدکننده گرافیت در استرالیا

یکی از شرکت‌های استخراج کننده گرافیت در استرالیا به نام آرچر، اقدام به خرید شرکت فروش آنلاین گرافن و گرافیت کرد. مدیر این سایت نیز در بخش توسعه محصولات گرافیتی در شرکت آرچر مشغول به کار شد.

شرکت آرچر اکسپلوریشن (ARCHER Expeloration) اقدام به خرید سایت فروش آنلاین گرافن و گرافیت کرد. آرچر یکی از شرکت‌های فعال در حوزه استخراج و توسعه گرافیت بوده که دفتر مرکزی آن در شهر آدلاید استرالیا قرار دارد. این شرکت کربن آلوتروپس را خریداری کرده است.
محمود جوکار، بنیانگذار شرکت کربن آلوتروپس، قرار است به سمت مدیر اجرایی شرکت آرچر درآید تا به این شرکت در بخش توسعه و تولید محصولات گرافیتی کمک کند.
جرج انگلیش از مدیران اجرایی شرکت آرچر می‌گوید که جوکار نقش مهمی در توسعه توانمندی‌های تولید گرافن و گرافیت این شرکت خواهد داشت.
کربن آلوتروپس از سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شده و در این مدت اقدام به فروش محصولاتی نظیر پودر گرافن کرده است. قیمت پودر گرافن توزیع شده توسط این شرکت در حدود ۵۳۲ دلار برای هر گرم است.
مدیران آرچر می‌گویند که دکتر جوکار اولین فردی در جهان است که به‌صورت مستقیم گرافن را سنتز می‌کند. این موضوع موجب شده تا جوکار از طرف مؤسسه سلطنتی شیمی استرالیا موفق به دریافت مدال Cornforth شود.
گرافن ماده‌ای از جنس کربن با ساختار لانه‌زنبوری است که خواص منحصر به فردی دارد. این ماده را می‌توان از گرافیت به‌دست آورد که تأثیر شگرفی بر محصولات مختلف دارد. از کاربردهای مختلف گرافن می‌توان به استفاده از آن در حوزه زیست‌فناوری، دفاعی و پزشکی اشاره کرد.
گرافیت نیز در حوزه‌های مختلف نظیر باتری‌های یون لیتیم استفاده می‌شود. شرکت آرچر در حوزه استخراج گرافیت از معادن تخصص دارد.
در حال حاضر شرکت‌های متعددی در جهان به دنبال تبدیل گرافیت استخراج شده از معادن به گرافن هستند.