آغاز ثبت‌نام هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو

ثبت‌نام هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو از روز، ٨ آذرماه ١٣٩۶، آغاز شد. هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام، نهادهای ترویجی فناوری نانو در ثبت‌نام و آموزش دانشجویان با برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی مسابقه نانو به رقابت خواهند پرداخت.

هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو در دو مرحله‏ و به‌صورت تئوری برگزار خواهد شد. کلیه سؤالات آزمون به‌صورت چندگزینه‌ای طراحی می شود. مرحله اول هشتمین مسابقه ملی نانو به‌صورت آزمون‌های مجازی از ابتدای بهمن‌ماه ١٣٩۶ تا پایان فروردین‌ماه ١٣٩٧ برگزار خواهد شد و داوطلبانی که حداقل ٣۵ درصد از میانگین امتیاز آزمون‎های آزمایشی مرحله‌ای (۴ آزمون) و جامع (١ آزمون) برگزار شده در سایت آموزش فناوری نانو را کسب کنند، امکان حضور در مرحله دوم که جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به‌صورت حضوری برگزار می‌شود را خواهند داشت. در هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو امتیاز نهایی هر داوطلب شامل ١٠ درصد از بالاترین درصد کسب شده توسط داوطلب از میانگین آزمون‌های مرحله‌ای و جامع ویژه هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو و ٩٠ درصد امتیاز حاصل از نتیجه آزمون حضوری تئوری خواهد بود.
بر اساس توافق صورت گرفته، ده برگزیده نخست مسابقه ملی نانو از مسابقه چهارم به بعد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند. نحوه تعلق این امتیاز به برگزیدگان مسابقه هشتم در حال بررسی از سوی بنیاد است و متعاقباً اعلام خواهد شد. همچنین ۱۰۰ نفر برتر کل آزمون، مجوز حضور در دوره نانواستارتاپ انتخابی المپیاد بین‌المللی فناوری نانو را به‌صورت تیمی کسب خواهند کرد. تیم برتر که موضوع ایده‌اش با محوریت کلی المپیاد بین‌المللی نانو در آن سال مطابقت داشته باشد، مجوز حضور به‌عنوان نماینده ایران را در این المپیاد خواهد داشت. 

شرح کامل تغییرات ایجاد شده در مسابقه ملی فناوری نانو نسبت به سال گذشته از اینجا قابل مشاهده است.
ثبت‌نام در مسابقه نیز به دو روش ثبت‌نام انفرادی و ثبت‌نام از طریق نهادهای ترویجی است که ثبت‌نام از طریق نهادهای ترویجی با تخفیف ویژه صورت می‌گیرد. راهنمای ثبت‌نام، مراحل و هزینه‌های آن در صفحه مسابقه ملی فناوری نانو در دسترس داوطلبان قرارگرفته است.
تمامی نهادها و تشکل‌های علاقه‌مند به مشارکت در ثبت‌نام داوطلبان و برگزاری دوره‌های آمادگی مسابقه ملی فناوری نانو، درصورتی‌که تاکنون اقدام به ثبت نهاد ترویجی فناوری نانو ننموده‌اند، می‌توانند پس از پیگیری و ثبت مشخصات خود به‌عنوان یک نهاد ترویجی، از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد نانو برخوردار شوند. نحوه ثبت اطلاعات نهادهای ترویجی در بانک اطلاعات نهادهای ترویجی ارائه شده‌است.
لازم به ذکر است‌، نهادهای ترویجی در راستای آماده‌سازی داوطلبان برای مسابقه ملی نانو می‌توانند اقدام به برگزاری کارگاه‌های آمادگی مسابقه نمایند. متن کامل آیین‌نامه حمایت تشویقی از سمینارهای ترویجی و کارگاه‌های آموزشی فناوری نانو در صفحه ترویج پایگاه اینترنتی ستاد نانو در دسترس قرار دارد.
گفتنی است، کلیه داوطلبان فرصت دارند تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به ثبت‌نام در مسابقه اقدام نمایند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو با پست الکترونیکی دبیرخانه به آدرس competition@nano.ir مکاتبه و یا با شماره‌های ۴۸و۰۲۱۶۶۵۳۲۶۱۸، ۰۹۱۹۰۴۲۴۲۰۵ تماس حاصل نمایند. همچنین امکان پاسخگویی به سؤالات داوطلبان از طریق تلگرام دبیرخانه به شماره ۰۹۱۹۰۴۲۴۲۰۵ نیز فراهم است.
علاقه‌مندان می‌توانند اخبار مسابقه ملی فناوری نانو را از طریق کانال رسمی تلگرام مسابقه دریافت نمایند. جزئیات بیشتر در خصوص این مسابقه در بخش مسابقه ملی فناوری نانو قابل‌ مشاهده است.