افزایش ظرفیت و دوام باتری یون لیتیم با استفاده از نانومواد کربن

شرکت ریمور که در تولید نانولوله‌های کربنی تخصص دارد، موفق به تولید باتری‌های یون لیتیم جدیدی شده که ظرفیت بالا، هزینه کم و دوام بیشتری نسبت به باتری‌های یون لیتیم رایج دارند. در ساخت این باتری‌ها از گرافن استفاده شده‌است.

شرکت ریمور (Raymor) اعلام کرد که از نانومواد کربنی برای ساخت باتری استفاده می‌کند. این روش موجب بهبود عملکرد و افزایش طول عمر باتری‌ها می‌شود.
شرکت ریمور که در حوزه تولید نانولوله‌های کربنی به‌منظور استفاده در صنعت الکترونیک فعالیت دارد، به دنبال ترکیب گرافن با باتری‌های یون‌لیتیم است.
بودجه ۲٫۹ میلیون دلاری از سوی صندوق توسعه فناوری تجدیدپذیر برای کمک به این شرکت اختصاص داده شده تا با استفاده از آن بتواند روند تحقیق و توسعه را در این پروژه تسریع کند. هدف نهایی این پروژ تولید باتری‌هایی با ماندگاری و عملکرد بالاست.
جاسکو مالت، مدیرعامل شرکت ریمور، می‌گوید: «این بودجه موجب هموار شدن مسیر توسعه بخش نانومواد شرکت ما خواهد شد. ما امیدواریم که در این فناوری جدید نیز به سطح بالای موفقیت برسیم.»
گرافن ماده‌ای از جنس کربن با خواص منحصر به فرد است که ساختار لایه‌ای دارد. این ماده از هدایت الکتریکی بالایی برخوردار است و می‌تواند در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر بازار این فناوری در حال توسعه است.
از ویژگی‌های مهم این باتری می‌توان به بهبود ظرفیت، کاهش هزینه تولید و افزایش طول عمر و تعداد چرخه‌های شارژ/دشارژ بدون افت ظرفیت این باتری اشاره کرد. این دستاورد موجب کاهش مقدار انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در طول فرآیند تولید نیز می‌شود.