سفارش خرید نقاط کوانتومی برای ساخت آند باتری

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه باتری قرار است نقاط کوانتومی ویژه‌ای از شرکت داتزنانو خریداری کند تا از آن‌ها برای ساخت باتری‌های یون لیتیم بادوام و سرعت شارژ بالا استفاده کند.

اولتراچارج (UltraCharge) یک شرکت استرالیایی در حوزه باتری است. این شرکت اخیراً قرارداد خرید نقاط کوانتومی با شرکت داتزنانو (Dotz Nano) به امضاء رسانده است. قرار است این نقاط کوانتومی برای ساخت آند باتری در باتری‌های یون لیتیم مورد استفاده قرار گیرد.
براساس این قرارداد، دو شرکت وارد همکاری مشترکی برای تولید پایلوت به مدت سه ماه می‌شوند تا با این کار فناوری بادوام بالا و شارژ سریع ارائه شود. در این فناوری از نقاط کوانتومی گرافنی استفاده شده‌است.
این دو شرکت انتظار دارند که فرصت‌های کسب و کار مختلفی با توسعه‌ی این فناوری برای آن‌ها به‌وجود آید. داتزنانو در حال حاضر در بازار آندها حضور دارد. پیش‌بینی می‌شود که داتزنانو نقاط کوانتومی بهینه شده‌ای را در اختیار شرکت اولتراچارج قرار دهد تا این شرکت با استفاده از نقاط کوانتومی به‌دست آمده، آندهای جدیدی تولید کند.
این دو شرکت قصد دارند تا نسل جدیدی از نانوذرات ارزان قیمت و نقاط کوانتومی گرافنی غیرسمی ارائه کنند که  نسبت به محصولات رایج، ۱۰ برابر بیشتر کارایی داشته باشد.
نقاط کوانتومی گرافنی، نانوذرات یا نانوبلورهای نیمه‌هادی هستند که معمولاً ابعادی بین ۲ تا ۱۰ نانومتر دارند. این ذرات از نسبت سطح به حجم بالایی برخوردار بوده و خواص نوری و الکترونیکی ویژه‌ای دارند.
بازار باتری یون لیتیم در حال رشد بوده و مشتریان زیادی در بخش خودروهای الکتریکی و کالاهای مصرفی در این بازار حضور دارند. در حال حاضر حجم سالانه‌ی این بازار ۳۲٫۵ بیلیون دلار تخمین زده می‌شود.
اولتراچارج برای خرید حداقل ۱۵۰ هزار دلار نقاط کوانتومی گرافنی برای ساخت آند با شرکت داتزنانو توافق کرده است. در ابتدا خط تولید پایلوتی راه‌اندازی خواهد شد تا الزامات فنی برای تولید در آن پیاده‌سازی شود.
در صورتی که این دو شرکت بتوانند همکاری موفقیت‌آمیزی داشته باشند، تأثیر شگرفی در صنعت گرافیت خواهد داشت. در حال حاضر از گرافیت در باتری‌های یون لیتیم استفاده می‌شود.