اختصاص بودجه‌ای برای ارائه‌ی تجربیات صنعتی به دانشجویان

دانشجویان دانشگاه ویکتوریا در کانادا موفق به دریافت بودجه‌ای ۳٫۳ میلیون دلاری شدند تا با استفاده از آن دانشجویان را برای کسب تجربه‌های صنعتی به آزمایشگاه‌های وابسته به صنعت بفرستند. در حال حاضر دو شرکت میزبان دانشجویان است. فناوری‌ نانو و استفاده از آن در بخش دارویی یکی از موضوعات مورد نظر دانشجویان برای کسب تجربه صنعتی است.

دو دپارتمان شیمی و فیزیک/اخترشناسی دانشگاه ویکتوریا هر یک موفق به دریافت حمایت مالی ۱٫۶۵ میلیون دلاری از انجمن ملی تحقیق و علوم طبیعی فدرال شدند. این حمایت مالی بخشی از بودجه‌ای است که برای ایجاد همکاری مشترک میان دانشگاه‌های مختلف اختصاص می‌یابد.
دانشجویانی که از این گرنت استفاده می‌کنند، حداقل ۲۰ درصد از زمان خود را در آزمایشگاه‌های صنعتی سپری خواخند کرد. هیچ شریک صنعتی در ایالت ویکتوریا برای این کار وجود ندارد، اما در ونکوور و تورنتو شرکای تجاری برای این کار وجود دارند.
متیو مفیت از محققان دانشگاه ویکتوریا می‌گوید: «این برنامه به دانشجویان فرصت می‌دهد تا ورای آنچه در دانشگاه می‌آموزند، در کنار صنعت نیز تجربیاتی به‌دست آورند. زمانی که یک مولکول دارو را به نانوذرات متصل کنید، دارو می‌تواند به طور مستقیم وارد تومور سرطانی شود.»
نانوذرات دارویی ابعاد بزرگی دارند و از رگ‌های سالم عبور نمی‌کنند، اما تومور سرطانی به قدری متخلخل است که این نانوذرات امکان ورود به آن را دارند.
گروهی از این دانشجویان قرار است با شرکت فایبر تک اپتیکا کار کنند. این شرکت فیبرهای نوری برای تبادل اطلاعات میان کشورها می‌سازد . در حال حاضر از کابل‌های این شرکت برای انتقال سیگنال از رصدخانه جمینی به تلکسوپ هاوایی فرانسه – کانادا استفاده می‌شود. رصد‌خانه جمینی مشاهدات خود را کهکشان‌هایی با فاصله میلیون‌ها سال نوری به تلکسوپ هاوایی فرانسه – کانادا منتقل می‌کند تا در آنجا این داده‌ها توسط تجهیزات اخترشناسی مختلف تجزیه و تحلیل شود.
بنابراین، این حمایت مالی برای انجام دوره‌های آموزشی و تحقیقات در حوزه‌هایی نظیر فناوری‌ نانو صرف می‌شود تا دانشجویان فرصت مناسب برای کسب تجربه‌های نزدیک به صنعت را پیدا کنند.