بودجه ۱٫۲ میلیارد دلاری برای برنامه ملی فناوری‌ نانوی آمریکا

پیشگامی ملی فناوری‌ نانو (NNI) متمم بودجه سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. در این گزارش برای پیشگامی ملی فناوری‌ نانو در سال ۲۰۱۸ بودجه ۱٫۲ میلیارد دلاری پیشنهاد شده‌است.

پیشگامی ملی فناوری‌ نانو (NNI) متمم بودجه ۲۰۱۸ آمریکا را منتشر کرد. این متمم همانند یک گزارش سالانه و خلاصه گزارش اجرایی است که پیشرفت‌ها و اهداف این سازمان را تشریح می‌کند. فعالیت‌های تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری‌های این پیشگامی در برنامه‌های مختلف از جمله مطالب این گزارش است.
در بودجه سال ۲۰۱۸ ریاست جمهوری آمریکا، مبلغ ۱٫۲ میلیارد دلار برای پیشگامی ملی فناوری‌ نانو درخواست شده‌است که این بودجه برای تداوم سرمایه‌گذاری به‌‌منظور پشتیبانی از ترویج نوآوری در آمریکا هزینه خواهد شد که در نهایت منجر به رشد اقتصادی، امنیت ملی و رقابت‌پذیری می‌شود.
در برنامه توسعه‌ای سال ۲۰۱۸ پیشگامی ملی فناوری‌ نانوی آمریکا، تأکید زیادی روی تحقیقات پایه در بخش علم‌ نانو به‌منظور تداوم تولید دانش انجام شده‌است تا با استفاده از این دانش تولید شده بتوان محصولات تجاری و خدمات بهتری ارائه کرد.
در این متمم بودجه، به موارد ذیل اشاره شده‌است:
این پیشگامی به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی است که صنعت امکان پشتیبانی از آن را ندارد و همچنین تحقیق و توسعه در حوزه‌هایی که بخش خصوصی علاقه‌مند به آن است.
میزان واقعی سرمایه‌گذاری NNI در سال ۲۰۱۶ (۱٫۵۶ میلیارد دلار) بیشتر از رقمی است که پیش‌بینی شده بود. این تغییر به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌ نانو روی برنامه‌های تحقیق و توسعه اساسی است؛ برنامه‌هایی که نرخ موفقیت بسیار بالایی داشتند، به‌طوری که این نرخ پیش از این پیش‌بینی نشده بود.
کل سرمایه‌گذاری برنامه۱ PCA برای سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار است که ۱۶ درصد از کل بودجه NNI را شامل می‌شود. این رقم سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده‌ی اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه است که همکاری‌های بخش دولتی/خصوصی به‌منظور تأمین اولویت‌های ملی آمریکا هسته اصلی راهبرد سرمایه‌گذاری NNI محسوب می‌شود.
چالش Nanotechnology-Inspired Grand Challenge برای محاسبات یکی از دسته‌های جدید در سرمایه‌گذاری NNI است که در بودجه ۲۰۱۸ برای آن رقمی در نظر گرفته شده‌است.
در بودجه ۲۰۱۸ میزان سرمایه‌گذاری NNI روی برنامه PCA 2 که تحقیقات بنیادین است، افزایش یافته است. این افزایش نشان دهنده پشتیبانی NNI از تحقیقات اولیه و پایه است که می‌تواند به نوآوری‌های آینده ختم شود.
بخشی از سرمایه‌گذاری NNI روی برنامه PCA 3 است که به کاربردهای فناوری‌ نانو مربوط می‌شود. ادوات و سیستم‌ها به‌صورت ثابت ۲۴ درصد از کل سرمایه‌گذاری NNI را در بودجه ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ تشکیل داده است که این رقم در سال ۲۰۱۵، ۲۵ درصد بوده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این متمم به لینک منبع مربوط به این خبر مراجعه کنید.