معرفی تجهیزات تصفیه آب ایرانی در چین

شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر این بار با هدف ورود به بازارهای جهانی فناوری نانو در رویداد بین‌المللی چین-نانو CHInano2017‌ و کنفرانس بین‌المللی فناوری نانو به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در حوزه آب شرکت کرد. این رویداد در شهر سوژوی چین با حضور ٢۴ کشور دنیا برگزار شد.

آب کالایی منحصربه‌فرد و ماده‌ای بسیار حیاتی است. محدودیت‌های این ماده حیاتی ظرفیت‌های سایر منابع حیاتی از جمله غذا، انرژی، ذخایر ماهی و حیات‌وحش را تحت‌فشار قرار می‌دهد. با توجه به چالش‌های روزافزون جهانی و به‌خصوص شرایط بحرانی آب در ایران، امید کارشناسان به بهره‌برداری از فناوری‌های نانو در صنعت آب و فاضلاب است. متأسفانه در جهانی زندگی می‌کنیم که کمبود آب همواره به‌عنوان یک موضوع اساسی، مطرح بوده است؛ کمبودی که هرساله بیشتر می‌شود. در زمان حاضر، بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه از آب کافی برای برآوردن نیازهای اصلی خود مانند شرب و بهداشت محروم هستند.
بهاره کاویانی، مدیرعامل شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر دراین‌باره گفت: «در دهه‌های اخیر موضوع صیانت از آب برای کشورها دارای جایگاه ویژه‌ای است و برداشت بی‌رویه آب از آب‌های زیرزمینی یکی از مسائل اساسی کشورها در بخش آب به شمار می‌آید که در زمان حاضر مشکلات جدی را نیز در کشورمان پدید آورده است. ما در مجموعه پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر تلاش کردیم تا تجهیزات صنعتی گوناگونی را در حوزه تصفیه آب تولید و به بازار عرضه کنیم». وی با اشاره به حضور در نمایشگاه چین-نانو (CHInano) در کشور چین افزود: «این دستاوردها آبان‌ماه امسال در نمایشگاهی با عنوان چین-نانو با حضور بیش از ۲۰۰ متخصص نانو از ۲۴ کشور دنیا به همراه ۱۰۰۰ تن از نمایندگان شرکت‌های تجاری، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از تمام دنیا به نمایش گذاشته شد.»
مدیرعامل شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر گفت: «یکی از اهداف این نمایشگاه عرضه، معرفی و ارائه محصولات و فناوری‌های در حوزه نانو مواد جدید، آنالیز و بازرسی، نانوساخت‌ها و میکروساخت‌ها، نانوبیولوژی، پزشکی و کاربرد نانوفناوری در حفاظت‌های محیطی زیستی بود. از چهار شرکت ایرانی فعال در زمینه ساخت تجهیزات مرتبط با حوزه نانوفناوری که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، شرکت پیام‌آوران نانو فناوری فردانگر در زمینه تجهیزات حوزه آب از ایران شرکت کرد.»
شایان‌ذکر است، این نمایشگاه که هم‌زمان با کنفرانس بین‌المللی فناوری نانو در مرکز نمایشگاهی شهر سوژو و با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت و تولیدکننده بین‌المللی برگزار شد، معتبرترین رویداد حوزه نانوفناوری در چین و دنیا است. شرکت‌های راهبردی منطقه‌‌ای نظیر هوآوی، هایر، Midea،T-Powertek نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. هر ساله چنین رویدادی با حضور شرکت‌های معتبر منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه پژوهشگران و صنعتگران از کشورهای صاحب‌نظر در حوزه فناوری نانو نظیر ایران، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و هند می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب باشد.