ساخت سیستم روی تراشه برای شناسایی عوامل بیماری‌زا

شرکت نانوگلوبال با استفاده از فناوری که مالکیت آن در اختیار شرکت آرم است، قرار است تراشه‌ای برای استفاده در بخش سلامت تولید کند. این تراشه که در واقع یک سیستم روی تراشه (SoC) است، برای شناسایی عوامل بیماری‌زا به کار خواهد رفت.

نانوگلوبال (Nano Global) یکی از شرکت‌های داده مولکولی در آستین آمریکا است. این شرکت اعلام کرد که در حال ساخت تراشه‌ای با استفاده از فناوری شرکت آرم (Arm) است. آرم از بزرگترین شرکت‌های نیمه‌هادی در جهان است که مالکیت فکری فناوری‌های متعددی را در اختیار دارد.
این فناوری که اخیراً توسط شرکت نانوگلوبال مورد استفاده قرارگرفته است، می‌تواند برای حل چالش سلامتی مورد استفاده قرار گیرد. نانوگلوبال اقدام به ساخت سیستم روی تراشه (SoC) کرده که با استفاده از آن می‌توان عوامل تهدید کننده سلامتی را آنالیز و شناسایی کرد؛ عواملی که توسط پاتوژن‌ها و اورگانیسم‌های زنده ایجاد می‌شود.
با ترکیب فناوری این شرکت، تراشه‌ای ساخته می‌شود که قابل استفاده در فناوری‌ نانو، اپتیک، هوش مصنوعی، محاسبات و بلاکچین است.
استیو پیپرمستر، مدیرعامل شرکت نانوگلوبال، می‌گوید: «با همکاری مشترک با آرم، ما می‌توانیم پتانسیل‌های تازه‌ای را در حوزه‌ی داده مولکولی ارائه کنیم. با استفاده از این فناوری ما می‌توانیم خدمات بهتر و ایمن‌تری در بخش سلامت ارائه کنیم.»
رنه هاس از مدیران شرکت آرم می‌گوید: «ما معتقدیم که این فناوری شرکت نانوگلوبال می‌تواند گام مهمی در مسیر توسعه‌ی ادوات مورد استفاده در بخش بهداشت ارائه کند. همکاری مشترک ما با شرکت نانوگلوبال موجب می‌شود تا مسیر توسعه‌ی فناوری‌های مختلف هموار شده و ما به سرعت بتوانیم چالش‌های موجود در بخش سلامت را حل کنیم.»
از سوی دیگر، شرکت نانوگلوبال با مؤسسه‌های مختلفی نظیر کالج پزشکی بایلور و دانشگاه ملی سنگاپور همکاری دارد. توسعه‌ی اولیه‌ی این تراشه احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ انجام شود. در حال حاضر این شرکت به دنبال همکاری مشترک با شرکت‌های مختلفی است.
هزینه‌ سالانه عفونت‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک در آمریکا بیش از ۲۰ بیلیون دلار است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ هر ساله بیش از ۱۰ میلیون نفر در اثر ابتلا به ابرمیکروب‌ها جان خود را از دست دهند. در حال حاضر، هر ساله ۷۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به عفونت‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک جان خود را از دست می‌دهند.