عرضه نانوحسگر گازی برای استفاده در اینترنت اشیاء

شرکت آرنوس که در حوزه‌ی ساخت نانوحسگر تخصص دارد، از نانوحسگر گازی خود رونمایی کرد. این نانوحسگر می‌تواند به‌صورت شبکه‌ای با تعداد زیادی از حسگرها ترکیب شده و در صنایع و خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت آرنوس (AerNos) یکی از شرکت‌های نوآور در حوزه‌ی نانوحسگرهای گازی است. در نمایشگاه CES لاس‌وگاس، آرنوس به نانوحسگر گازی خود را عرضه کرد. این نانوحسگر می‌تواند وجود چند گاز مختلف را با غلظت‌های کم در حد ppb شناسایی کند. این نانوحسگر جدید به‌گونه‌ای ساخته شده که قادر باشد نیاز بخش‌هایی نظیر اینترنت اشیاء، تلفن همراه و ادوات قابل پوشیدن را برآورده سازد.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، نانوحسگر تولید شده از ویژگی‌های زیر برخوردار است:
رصد کیفیت هوا: در حال حاضر حسگرهای گازی با چالش قیمت و کالیبراسیون روبرو هستند. به همین دلیل مسیر تجاری‌سازی و استفاده عملی از این حسگرها با مشکلاتی روبرو است. آرنوس با ساخت این حسگر بر این مشکل غلبه کرده است.
شهر هوشمند/اینترنت اشیاء: حسگرهای ارزان قیمت به ایجاد شهرهای هوشمند کمک شایانی می‌کنند. با استفاده از حسگرها و ایجاد شبکه‌ای از حسگرها، چنین شهرهایی ایجاد می‌شوند. حسگرهای شرکت آرنوس قادراند همیشه فعال باشند، به طوری که تمام ۳۶۵ روز سال را فعال بوده و می‌توانند کیفیت هوا را رصد کنند و درصورت نشت گاز، هشدار دهند.
خانه‌های هوشمند/اینترنت اشیاء: مردم به دنبال خانه‌های هوشمند هستند تا میزان نشت آلاینده‌ها را به حداقل برسانند و در نهایت نرخ بیماری کاهش یابد. آرنوس در حال حاضر به این نیاز پاسخ می‌دهد و حسگرهایی تولید می‌کند که در محصولات تجاری فعلی قابل استفاده هستند.
ایمنی بخش خانگی و صنعتی: حسگرهای آرنوس برای استفاده در محیط‌هایی که آرایه‌های بزرگ حسگری وجود دارد، مناسبند. این حسگرها مصرف کم و حساسیت بالایی دارند و به‌صورت زنده می‌توانند به عوامل محیطی پاسخ دهند. این حسگرها قادر به خودکالیبراسیون بوده و به جای عدد نسبی، عدد مطلق را گزارش می‌کنند.
این شرکت به دنبال فروش میلیاردها حسگر گازی در قالب شبکه‌ای از حسگرهاست. مسئولان این شرکت معتقداند که این حسگر گازی در کنار دیگر نانوحسگرهای آن‌ها می‌تواند در محصولات جدید صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار گیرد.