رشد قابل توجه بازار نانوذرات طلا در آمریکا تا سال ۲۰۲۷

بازار نانوذرات طلا در منطقه‌ی آمریکا تا سال ۲۰۲۷ با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود که سهم بخش سلامت، الکترونیک و مواد شیمیایی بیشتر از سایر حوزه‌هاست. سرمایه‌گذاری دولت‌ها و پتانسیل‌های نانوذرات طلا از جمله عوامل مؤثر در رشد بازار نانوذرات طلا در این منطقه است. آمریکا بیشترین سهم بازار و کانادا بیشترین رشد بازار را در این بازه زمانی خواهد داشت.

انتظار می‌رود بازار نانوذرات طلا در قاره‌ی آمریکا با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه شود که دلیل این امر، توسعه‌ و پیشرفت‌های اخیر در حوزه‌ی فناوری‌ نانو است. توسعه در بخش میکروسکوپ تونل‌زنی موجب شده تا کاربرد نانوذرات در حوزه‌های مختلف افزایش یابد و انتظار می‌رود که این امر روی بازار نانوذرات در منطقه‌ی آمریکا تأثیر شگرفی داشته باشد.
افزایش بازار نانوذرات طلا در آمریکا در بخش سلامت بیشتر از دیگر بخش‌ها خواهد بود و در این بخش نیز ادوات تشخیص و درمان مبتنی بر فناوری‌ نانو بیشترین سهم را خواهند داشت. در بخش شناسایی و درمان نیز سهم روش‌های شناسایی و درمان سرطان در بازار غالب خواهد بود. بعد از سلامت، صنعت الکترونیک و صنعت مواد شیمیایی بیشترین سهم را در بازار نانوذرات طلا خواهند داشت. در صنعت الکترونیک، ادوات ذخیره‌کننده‌ی اطلاعات متراکم تقاضای بالاتری نسبت به سایر بخش‌ها و سهم بالایی در بازار نانوذرات طلا در میان دیگر زیرشاخه‌های صنعت الکترونیک دارند.
از دیگر عوامل مؤثر در افزایش بازار نانوذرات طلا در آمریکا، حمایت مالی دولت از فناوری‌ نانو طی سال‌های اخیر است. با توجه به پتانسیل‌های موجود در فناوری‌ نانو، دولت‌ها آن را به‌عنوان اولویت ملی انتخاب کرده و میلیاردها دلار روی تحقیقات در حوزه‌ی فناوری‌ نانو سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
تا سال ۲۰۱۲ پیشگامی ملی فناوری‌ نانو ۳٫۷ میلیارد دلار، اتحادیه‌ی اروپا ۱٫۲ میلیارد دلار و ژاپن ۷۵۰ میلیون دلار در فناوری‌ نانو سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
محدودیت‌هایی نیز در مسیر توسعه‌ی بازار نانوذرات طلا وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استانداردهای سخت‌گیرانه در بخش تولید و مسائل و قوانین مربوط به ایمنی این ماده اشاره کرد. قیمت بالای نانوذرات طلا از جمله دیگر موانع توسعه‌ی بازار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موانع پشت سر گذاشته خواهد شد و بازار با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود.
هر چند در حال حاضر آمریکا بالاترین سهم بازار را در این منطقه دارد، اما بازار کانادا رشد سریع‌تری را تا سال ۲۰۲۷ تجربه می‌کند.
در حال حاضر چند داروی محدود حاوی نانوذرات به‌منظور مقابله با سرطان به مرحله‌ی آزمون بالینی رسیده‌اند. نانوذرات طلا گزینه‌ی مناسبی برای استارت‌آپ‌ها بوده و پتنت‌های زیادی در این حوزه به ثبت رسیده است. شرکت‌های نوپا می‌توانند با توسعه‌ی فناوری‌ مربوط به نانوذرات طلا، آن را به شرکت‌های بزرگ بفروشند. همچنین امکان تولید محصولات جدید برای این شرکت‌ها وجود دارد. در کنار این، شرکت‌های کوچک می‌توانند توسعه‌ی فناوری مربوط به نانوذرات خود را در موقعیت مناسبی قرار دهند تا نظر شرکت‌های بزرگ را جلب کرده و سهام آن‌ها توسط این شرکت‌ها خریداری شود.