جنگ پارسا پلیمر شریف با پلاستیک‌های تجزیه ناپذیر

به کوشش شرکت پارسا پلیمر شریف تولیدکننده آمیزه‌های پلیمری زیست تخریب پذیر، پویش پاکسازی محوطه درختان کهنسال در روز جمعه ٢٩ دی‌ماه ١٣٩۶ در شهر قدس برگزار شد و جمعی از مدیران و کارمندان این شرکت دانش‌بنیان و فعال در حوزه فناوری نانو گردهم آمدند تا سهمی در پاکسازی محیط‌زیست‌مان داشته باشند.

پلاستیک‌ها هرچند در زندگی مدرن و روزمره ما نقش بسزایی دارند و در صنایع مختلف از قبیل خودرو، لوازم خانگی، بسته‌بندی، برق، لوازم آشپزخانه، اسباب بازی، مصالح ساختمانی و غیره استفاده می‌شوند ولی روزانه در کوچه و خیابان شاهد زباله‌های پلاستیکی رها شده در دامان طبیعت هستیم. بی‌توجهی به زباله‌های پلاستیکی و عدم بازیافت صحیح آنها، مخاطرات جبران‌ناپذیری برای محیط زیست در پی دارد.
همچنین پایداری بالای مواد پلیمری در طبیعت و تولید گازهای سمی حاصل از سوزاندن این پلیمرها به یک نگرانی جدی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تبدیل شده است. به همین دلیل تولید خانوادۀ جدیدی از پلیمرها با عنوان پلیمرهای زیست تخریب پذیر یا پلیمرهای سبز با منشا زیستی مورد توجه شرکت پارساپلیمر شریف قرار گرفته و این شرکت پس از اخذ تاییدیه نانومقیاس از ستاد فناوری نانو، اقدام به تولید این محصولات دوست‌دار محیط زیست نموده است.
پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر در کنار مزایای فراوانی از جمله قیمت پایین، دسترسی فراوان و از همه مهم‌تر سازگاری با محیط زیست، ضعف‌هایی نیز دارند که مانع تولید گستردۀ ‌این دسته از پلیمرها می‌شود. خواص مکانیکی پایین و جذب رطوبت بالا توسط این پلیمرها سبب شده است تا در سال‌های اخیر تحقیقات گسترده‌ای برای رفع این نقایص و تولید انبوه آن‌ها شود. یکی از راهکارهای مؤثر به‌منظور رفع ‌این ضعف‌ها، تولید نانوکامپوزیت‌هایی با زمینۀ پلیمر زیست تخریب‌پذیر و حاوی فاز تقویت‌کنندۀ طبیعی و معدنی در ابعاد نانو می‌باشد.

filereader.php?p1=main_8f14e45fceea167a5

شرکت پارسا پلیمر شریف که با تولید محصولات دوستدار محیط زیست تلاش کرده گامی در راستای حفاظت از محیط زیست بردارد، در«روز هوای پاک» نیز با راه اندازی پویش پاکسازی محوطه درختان کهنسال در شهر قدس گامی عملی دیگری را در این راستا برداشته است. این پویش صبح روز جمعه ٢٩ دی‌ماه ١٣٩۶،با پاکسازی محوطه درختان کهنسال در محدوده یکی از ساختمان های این شرکت واقع در شهر قدس در غرب تهران اجرا شد. در این پویش تعدادی از مدیران و کارمندان پارسا پلیمر شریف گرد هم آمدند تا در پاکسازی طبیعت سهیم باشند. امید است با ترویج فرهنگ «در حفظ محیط زیست کوشا باشیم» محیط زیستی پاک را به آیندگان خود هدیه نماییم.