مهر تائید کیفیت شرکت چینی بر نانورنگ‌های ایرانی؛ گام بعدی، اخذ تأییدیه‌های اروپایی

یک شرکت چینی فعال در حوزه تولید آسیاب‌های گلوله‌ای، پس از سفارش و خرید رنگ از شرکت ایرانی رنگین نانونهال، بر کیفیت این محصولات نانویی مهر تائید زده و برای این محصولات گواهی کیفیت صادر کرده است.

شرکت رنگین نانونهال یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید انواع پوشش‌های پودری الکترواستاتیک است که توانسته با بهره‌گیری از قابلیت نانوذرات خواص این نوع پوشش‌ها را ارتقا دهد. این شرکت نانورنگ‌هایی را با خواص ضد میکروبی و ضد خوردگی تولید و روانه بازار کرده است.
مهدی رحمانی، مدیرعامل شرکت رنگین نانونهال، در رابطه با نحوه شکل‌گیری همکاری با شرکت Qidong Honghong گفت: «شرکت رنگین نانونهال در نمایشگاه فناوری نانو که در خردادماه سال جاری در شهر شانگهای چین برگزار شد، حضور داشت. در این نمایشگاه مذاکرات برای صادرات محصولاتمان با شرکت Qidong Honghong انجام شد؛ پس ‌از این فرایند، دو نوع از محصولات نانوی تولیدی خود را به‌عنوان نمونه برای این شرکت ارسال کردیم.»
وی ادامه داد: «ماه گذشته در خصوص عملکرد محصولاتمان از شرکت Qidong Honghong تقاضای گزارش کردیم که این شرکت با ارسال نامه‌ای به دفتر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در کشور چین ضمن تائید کیفیت نانورنگ ارسالی، سه مزیت اصلی را برای این محصولات ذکر کرده‌اند. بر اساس این گزارش مشخص‌شده که نانورنگ ارسال شده به‌صورت یکنواخت سطح را پوشش می‌دهد، پوشش دهی این رنگ نسبت به رنگ‌های معمولی بالاتر بوده و چسبندگی آن نیز به سطح مورد نظر بهتر بوده است.»
رحمانی در ادامه افزود: «در کشور چین بیش از هزار شرکت تولید رنگ در حال فعالیت هستند که به انواع رنگ‌ها را با گرید‌های مختلف تولید و به سراسر دنیا صادر می‌کنند. اینکه کیفیت محصول ما در رقابت با این شرکت‌ها مورد تائید قرار گرفته موفقیت بزرگی است و از این بابت خرسندیم. ما در حال تلاش هستیم تا بازار محصولاتمان را گسترش دهیم، در این راستا همکاری و مذاکرات با بازارهای اروپایی را نیز آغاز کرده‌ایم و نمونه‌هایمان را به پنج کشور اروپایی صادر کرده‌ایم و منتظر بازخوردها از سوی آنان هستیم.»
تأییدیه کتبی شرکت Qidong Honghong برای رنگین نانو نهال می‎تواند زمینه فروش و صادرات محصولات رنگین نانو نهال (رنگ‎های پودری الکترواستاتیک نانویی) را به این شرکت چینی فراهم کند. دریافت تأییدیه‌ها و گواهی‎نامه‎های بین‎المللی برای محصولات نانویی، نویدبخش حضور گسترده صنعتگران ایرانی در بازارهای بین‎المللی خواهد بود.