عرضه‌ی نانوذرات پلیمری برای استفاده در داروسازی

شرکت کریتیو داینستیکس (Creative Diagnostics) نانوذرات پلیمری به بازار عرضه کرده که می‌توان از آن برای تحقیقات دارویی استفاده کرد. این نانوذرات ابعاد یکنواختی دارند و از آن‌ها می‌توان برای رهاسازی دارو استفاده کرد.

شرکت کریتیو داینستیکس (Creative Diagnostics) با چندین سال تجربه در حوزه‌ی علوم زنده و داروسازی، اخیراً موفق به ارائه‌ی فناوری نانوذرات پلیمری با ابعاد ۲۰ نانومتر تا ۱۰۰ میکرون شده‌است. این ذرات پلیمری که به‌صورت کروی و با نام تجاری DiagPoly عرضه خواهند شد، برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر رهاسازی دارو، تصویربرداری و ادوات زیست‌پزشکی مناسب هستند.
کریتیو داینستیکس نانوذرات بسیار یکنواختی برای استفاده در بخش‌هایی نظیر زیست‌شناسی و پزشکی ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به نانوذرات کلوئیدی طلا، نانوذرات نقره، نانوذرات سیلیکا، نانوذرات تیتانیم، نانوذرات فلورسانت معدنی ( نقاط کوانتومی) و نانوذرات زیست‌تخریب‌پذیر پلیمری اشاره کرد.
ابعاد این نانوذرات پلیمری کروی با دقت کنترل شده و عملکرد قابل توجهی دارند، به‌طوری که از آن‌ها می‌توان برای ایجاد خاصیت ضدگرمایی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی در رزین‌ها استفاده کرد.
رندی واگن از محققان شرکت کریتیو داینستیکس می‌گوید: «کریتیو داینستیکس ذرات پلیمری مختلفی می‌سازد و هدف ما ارائه‌ی راهکارهایی برای مشتریان‌ است تا با بهره‌گیری از این نانوذرات، محصولات جدیدی بسازند. این نانوذرات پلیمری جدید کاربرد وسیعی در بخش پزشکی دارن.»
جسیکا والدورف از محققان این شرکت می‌گوید: «کریتیو داینستیکس یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید نانوذرات یکنواخت است که سرمایه‌گذاری زیادی در بخش تحقیق و توسعه انجام داده‌است. ما به توسعه‌ی نانوذرات با کیفیت بالا اقدام کرده‌ایم که به دلیل بهبودهایی که در آن انجام شده نیاز مشتریان ما در بخش تحقیقات دارویی را برآورده می‌سازد.»
کریتیو داینستیکس یکی از پیشروان تولید نانوذرات مغناطیسی و محصولات مرتبط با آرایه‌های ایمنی در بدن است. این شرکت لیست جامعی از محصولات مغناطیسی که با استفاده از مواد مختلف پوشش ‌داده شده‌ ارائه کرده‌است. عامل‌دار کردن، یکی از روش‌های تأمین نیاز مشتریان در صنعت است.