بیست و چهارمین نشست هم‌اندیشی مروجین فناوری نانو برگزار شد

بیست و چهارمین هم‌اندیشی مروجین فناوری نانو با حضور نمایندگانی از ۲۵ نهاد ترویجی و تنی چند از مدرسان فناوری نانو در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مروجین فناوری نانو با هدف افزایش همکاری بین نهادهای ترویجی و ستاد نانو، آشنایی نهادها و گروه‌های دانشجویی با اهداف، ساختار و برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ در محل ستاد برگزار شد.

از دیگر اهداف این سلسله نشست‌ها انتقال تجربیات موفق، افزایش توان علمی و اجرایی مروجین به عنوان سرمایه‌های انسانی ستاد نانو در جهت کارآفرینی بوده است؛ آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات نهادهای ترویجی و مدرسان فناوری نانو و همچنین دریافت نظرات، پیشنهادها و انتقادات فعالان این حوزه، از دیگر جنبه‌های برگزاری چنین نشست‌هایی است.

در این برنامه مدرسان فناوری نانو و نمایندگانی از ۲۵ نهادهای ترویجی از ۱۲ استان کشور حاضر بودند. برخی نهادهای ترویجی حاضر در این نشست، نهادهای ترویجی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه پیام نور، سازمان بسیج دانشجویی را می‌توان نام برد. از موضوعات مورد بحث در نشست بیست و چهارم، مشکلات اجرایی نهادهای ترویجی در دانشگاه‌ها و تغییرات موردنظر در مسابقه ملی فناوری نانو بود که مقرر شد با پیگیری کارشناسان مربوطه در دوره‌های بعدی شاهد بهبود در فعالیت این نهادها باشیم.

شایان ذکر است حاضران در این برنامه، علاوه بر بحث و تبادل نظر در بخش هم‌اندیشی پیرامون مسائل مختلف ترویج و توسعه فناوری نانو کشور، در کارگاه آموزشی «خلق مدل کسب و کار» نیز شرکت کردند و همچنین به منظور آشنایی بیشتر با دستاوردهای فناوری نانوی کشور از نمایشگاه توانمندی‌های فناوری نانو ایران در محل ستاد نانو نیز بازدید به عمل آوردند.