ثبت پتنت در کانادا برای حفاظت از مالکیت فکری در حوزه باتری

شرکت نانووان موفق به ثبت پتنت جدیدی در کانادا شده است. این شرکت قصد دارد تا از مالکیت فکری خود در کانادا که یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری باتری یون لیتیم است، حفاظت کند. نانووان در حوزه نانومواد کاتدی مورد استفاده در باتری‌های یون لیتیم فعالیت دارد.

شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی با شماره ۲۹۰۶۰۰۹ در دفتر ثبت اختراعات کانادا شده است. این ششمین پتنت این شرکت بوده که به موضوع ترکیب پودر فلزی به‌منظور استفاده در مواد کاتدی جهت ساختن نسل جدیدی از باتری‌های یون لیتیم، می‌پردازد.
کمپل از مدیران این شرکت می‌گوید: « این پتنت به لیست مالکیت‌های فکری شرکت نانووان افزوده شده و می‌تواند از مالکیت فکری ما در کانادا حمایت کند، کشوری که تاریخ غنی از نوآوری در حوزه باتری‌های یون لیتیم دارد. نانووان در حال رشد، یادگیری و نوآوری است تا بتواند عملکرد باتری‌های یون لیتیم را بهبود دهد که این کار با استفاده از فرآیند مقیاس‌پذیر ما انجام می‌شود. ما با موفقیت راهبرد پتنت‌کردن خود را پیش می‌بریم و به دنبال تجار‌ی‌سازی دستاوردهای خود هستیم.»
علاوه‌براین شش پتنت، شرکت نانووان ۳۰ پتنت دیگر را نیز در مرحله ثبت در دفاتر اختراع سراسر جهان دارد. این پتنت اخیر با پتنت‌های ۹۱۳۶۵۳۴ که در آمریکا ثبت شده و پتنت ۶۲۷۱۵۹۹ که در ژاپن ثبت شده و پتنت ۱۵۱۷۴۸۷ که در تایوان ثبت شده مرتبط است.
نانووان در حال توسعه فناوری برای تولید انبوه مواد مورد استفاده در ساخت کاتد است تا باتری‌های یون لیتیم به‌منظور استفاده در خودروهای الکتریکی و الکترونیک مصرفی تولید شود.
فناوری نانوساختار شرکت نانووان می‌تواند هزینه تولید کاتد را کاهش داده و در عین حال دوام و عملکرد را بهبود دهد. این فناوری روی تمام مواد کاتدی قابل استفاده بوده و می‌توان از آن هم برای فناوری یون لیتیم رایج استفاده کرد و هم برای باتری‌های حالت جامد نسل جدید استفاده نمود.
این شرکت خط تولیدی راه‌اندازی کرده که قابلیت تولید انبوه مواد کاتدی را داراست و می‌توان مواد مورد استفاده برای فناوری باتری یون لیتیم را با آن برای مقاصد تجاری تولید کرد.
شرکت نانووان در حال توسعه فناوری پتنت شده در حوزه مواد مورد استفاده در باتری‌های است تا نیاز موجود در بخش ذخیره انرژی را در محصولات مختلف تامین کند.