سرمایه‌گذاری ۶۲۶ میلیون‌ دلاری کره‌جنوبی برای تجاری‌سازی و R&D فناوری‌ نانو

وزارت علم کره‌جنوبی اعلام کرد که این کشور ۶۲۶ میلیون دلار در سال جاری میلادی روی تحقیق و توسعه و همچنین تجاری‌سازی فناوری‌ نانو سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این رقم اندکی بیشتر از سال گذشته است که کره جنوبی موفق به ثبت ۱۱۳۳ پتنت در آمریکا شد.

براساس اظهارات وزیر علوم کره جنوبی، این کشور ۶۶۹٫۳ بیلیون وون (۶۲۶ میلیون دلار) روی تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ نانو در سال جاری میلادی سرمایه‌گذاری می‌کند.

این سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی که بیشترین تأثیر تجاری را دارد، صورت می‌گیرد. از جمله این حوزه‌ها می‌توان به نانومواد اشاره کرد که قابل استفاده در هوش مصنوعی، اطلاعات بزرگ و اینترنت اشیاء است.

بخشی از این بودجه برای حمایت از ادوات نانوالکترونیک سه بعدی، حسگر برای اینترنت اشیاء، زیست‌مکانیک و الیاف هزینه می‌شود. این رقم نسبت به سال گذشته که ۶۴۸٫۳ بیلیون وون بوده اندکی افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۷، در مجموع ۱۱۳۳ پتنت در حوزه‌ی فناوری‌ نانو در آمریکا به ثبت رسیده است. براساس اظهارات وزارت علوم کره‌جنوبی، برنامه‌ دراز مدت این کشور رسیدن به ۵۰۰۰ پتنت در سال ۲۰۲۵ است.

این سرمایه‌گذاری به کره‌جنوبی کمک می‌کند تا به رتبه‌ی سوم در حوزه‌ی فناوری‌ نانو در سال ۲۰۲۵ برسد، جایی که آمریکا و ژاپن بالاتر از این کشور قرار دارند. این کشور قصد دارد تا سرمایه‌گذاری سالانه‌ی خود را به رقم ۸۸۰ بیلیون وون در سال ۲۰۲۵ برساند.

براساس گزارش OECD، سال گذشته، کره جنوبی در منطقه APAC برای سرمایه‌گذاری مستقیم دولتی و حمایت از تحقیق و توسعه کسب و کارها با وضع قوانین مالیاتی، رتبه‌ی اول را کسب کرد.