تجاری‌سازی روش پتنت شده‌ی تولید انبوه گرافن

پاراگراف (Paragraf) با استفاده از روش پتنت شده‌ی خود موفق به تولید گرافن با حجم انبوه شده‌است. این کار مسیر تجاری‌سازی گرافن در صنعت را هموار می‌کند.

ایور گوینی ازبنیان‌گذاران شرکت پاراگراف (Paragraf)است؛ شرکتی که از دانشگاه کمبریج انشعاب یافته و مدعی تولید گرافن است. این شرکت اخیراً مبلغ ۳٫۳ میلیون پوند برای توسعه‌ی اولین محصول خود  اختصاص داده‌است. گوینی تجربه‌ی زیادی در حوزه‌ی نیمه‌هادی دارد و با همکاری سایمون توماس و کولین همفریس شرکت پاراگراف را تأسیس کرده‌است.

در میان  حامیان این شرکت، نام شرکت نامادئوس کاپیتال پارتنر به چشم می‌خورد که سابقه‌ی طولانی در سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری دارد؛ شرکت‌هایی که غالباً از بخش دانشگاهی انشعاب یافته‌اند.

مسئولان شرکت پاراگراف می‌گویند: «شرکت پاراگراف از راهبرد پتنت شده‌ای برخوردار است که می‌توان با آن بر مشکلات تولید گرافن غلبه کرد؛ مشکلاتی نظیر محدودیت ابعاد، بهره‌وری کم و یکنواخت نبودن محصول تولید شده که روش‌های رایج تولید گرافن با آن دست به گریبان هستند.» توماس می‌گوید:« ما اولین روش تولید انبوه گرافن را ارائه کردیم که می‌توان با آن ادوات مبتنی بر گرافن را در مقیاس انبوه تولید کرد.» همفریس می‌گوید: «تحقیق اخیر ما این امکان را فراهم می‌کند تا کیفیت محصول بهبود یابد و گرافن در ابعاد بزرگ در مقیاس تجاری تولید شود.» هوسر می‌گوید: «راهبرد جدید پاراگراف در حوزه تولید مواد دو بعدی موجب می‌شود تا  رؤیای تولید ادوات گرافنی را در حجم انبوه به واقعیت نزدیک شود.»

گرافن ماده‌ای تک لایه‌ای از جنس کربن است که با وجود وزن کم، استحکام بالایی دارد. از این ماده می‌توان در ساخت باتری‌ها، تلفن‌های هوشمند، باتری و بدنه خودرو استفاده کرد. همچنین از این فناوری در بهبود سامانه‌های نمک‌زدایی از آب و صفحات لمسی انعطاف‌پذیراستفاده می‌شود. این ماده ارزش زیادی دارد، به‌طوری که آن را با طلا مقایسه می‌کنند و شرکت‌های مختلفی درصدد تولید این ماده هستند.