نشست هم‌اندیشی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

دانشگاه صنعتی اصفهان، میزبان گردهم‌آیی مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بود. این برنامه در قالب نشست هم‌اندیشی مراکز عضو شبکه و بازدید از تعدادی از مجموعه‎های آزمایشگاهی عضو شبکه در اصفهان برگزار شد.

سه‌شنبه و چهارشنبه، هجدهم و نوزدهم اردیبهشت‌ماه جاری دانشگاه صنعتی اصفهان،  میزبان گردهم‌آیی مدیران مراکز عضو شبکه‌ی آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بود. این برنامه دو روزه، در قالب نشست هم‌اندیشی مراکز عضو شبکه‌ و بازدید از تعدادی از مجموعه‎های آزمایشگاهی عضو شبکه در اصفهان برگزار شد. دراین  نشست، دکتر اسدی فرد- مدیر شبکه‌ی آزمایشگاهی- گفت: «شبکه‌ی آزمایشگاهی به زودی طرح‎های جدیدی را به منظور ارائه‌ی تخفیف در استفاده از خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو شبکه، ارائه خواهد کرد».

به گفته‌ی وی، پس از استقبال قابل توجه پژوهشگران و همچنین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از طرح‌های تخفیف خدمات آزمایشگاهی ارایه شده در سال ۱۳۹۶، شبکه‌ی آزمایشگاهی با همراهی مراکز عضو شبکه، طرح‎های جدید تخفیف خدمات آزمایشگاهی را برای سال ۱۳۹۷، به زودی اعلام خواهد کرد. دکتر اسدی فرد، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان مقطع دکتری و اعضای هیأت علمی را مشمولین اصلی این طرح‌ها معرفی کرد.

در دوره‌ی قبل، یارانه‎های متنوعی با عنوان تخفیف خدمات آزمایشگاهی به پژوهشگران، اعضای هیأت علمی دانشگاه‎ها، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه شد که با استقبال خوب گروه‎های هدف مواجه شد. بیش از ۳۴۰ شرکت دانش بنیان، ۲۶۰۰ عضوهیأت علمی دانشگاه‎ها و پژوهشگاه‎ها از سراسر کشور، ۶۵۰ نفر از برگزیدگان بنیاد نخبگان، ۱۷۱ نفر از فارغ‌التحصیلان پسا دکتری خارج از کشور و همچنین ۱۴۴ نفر از اعضای فدراسیون سرآمدان علمی ایران، از این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند.

شایان ذکر است، مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سال گذشته بیش از ۲ میلیون خدمت آزمایشگاهی به پژوهشگران و صنایع کشور ارائه کرده‌اند.