۶۷ میلیارد ریال تخفیف خدمات آزمایشگاهی برای بیش از ۱۱۰۰۰ پژوهشگر

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در قالب طرح تخفیف خدمات آزمایشگاهی در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۶۷ میلیارد ریال اعتبار به بیش از ۱۱۰۰۰ پژوهشگر و ۳۲۴ شرکت دانش‌بنیان اختصاص داد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع به خدمات آزمایشگاهی، سامانه‌ی ارائه‌ی طرح‌های ویژه‌ی تخفیف خدمات آزمایشگاهی را راه‌اندازی کرده‌است تا از این طریق خدماتی را در قالب طرح‌های تشویقی به مشتریان ارائه کند.

سال ۱۳۹۶، شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان، منتخبین پسادکتری خارج از کشور، ستادهای فناوری‌های راهبردی، منتخبین سرامدان عملی ایران و اعضای باشگاه مشتریان شبکه در مجموع ۶۷ میلیارد ریال اعتبار از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای انجام خدمات آزمایشگاهی یارانه دریافت کرده‌اند. این مبلغ به بیش از ۱۱۰۰۰ پژوهشگر و ۳۲۴ شرکت اختصاص داده شد.

اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی، افراد حقیقی و حقوقی هستند که در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت نام در این سامانه رایگان بوده و برای هریک از اعضا اعتبار مالی برای دریافت خدمات آزمایشگاهی در محدوده‌ی زمانی معینی تعلق می‌گیرد. در حال حاضر این باشگاه  نزدیک به ۱۴۰۰۰ عضو حقیقی و حقوقی دارد که شامل ۵۰۰ شرکت و قریب به ۱۳۵۰۰ عضو حقیقی است.

نمودار زیر روند تعداد اعضای باشگاه را از بدو تأسیس تا پایان سال ۹۶ نشان می‌دهد. کاهش رشد تعداد اعضا از مهر ۹۶ به دلیل پایان مهلت ثبت‌نام طرح تخفیف اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، طرح باشگاه مشتریان و طرح بنیاد ملی نخبگان است.

 filereader.php?p1=main_b6d767d2f8ed5d21a

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قصد دارد از ابتدای خرداد ۹۷ طرح‌های جدید تخفیف خدمات آزمایشگاهی را ارائه کند.

شایان ذکر است، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، زیرمجموعه‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با هدف توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی کشور فعالیت می‌کند. اطلاعات توانمندی‌های به اشتراک‌گذاشته شده در این شبکه، در نشانی اینترنتی www.labsnet.ir در دسترس پژوهشگران و صنایع قرار دارد.